"اسلام آباد" به دنبال خصومت دائمی با دهلی نو نیست

11:15 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۷۹۵
سفیر پاکستان در دهلی نو با اعلام آمادگی کشورش برای گفت وگو با هند تصریح کرد اسلام آباد به دنبال خصومت دائمی با دهلی نو نیست .
به گزارش سرویس بین الملل عبدالباسط  روز جمعه در سخنانی اظهار کرد هند و پاکستان برای آغاز یک همکاری مثبت و سازنده باید اختلاف های خود را کنار بگذارند.
 
وی تصریح کرد: دهلی نو و اسلام آباد 70 سال را با دشمنی سپری کردند و اکنون نوبت تصمیم تاریخی برای گسترش روابط بین دوکشور است.

سفیرپاکستان در دهلی نو با اشاره به اختلافات تاریخی و اساسی بین دو کشور تصریح کرد دهلی نو و اسلام آباد می توانند از طریق دیپلماسی هوشمند به درک متقابل در روابط دوجانبه دست یابند.

وی، کشمیر را یکی از اختلافات اصلی بین دو کشور عنوان کرد و افزود:این اختلاف را می توانیم از طریق اعتماد سازی بین دوکشور رفع کرد.

عبدالباسط رسیدن به نتیجه بین دو کشور را نیازمند صداقت و جدیت در مذاکرات دانست .

این سخنان در حالی بیان می شود که وزارت امور خارجه هند روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد حمایت پاکستان از تروریسم طرحهای توسعه ای کشورهای عضو اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک )را با مشکل مواجه کرده است .

در ادامه این بیانیه اضافه شده است در صورت ادامه حمایت پاکستان از تروریسم ،میزبانی سارک از این کشور گرفته می شود.

نشست سارک که قرار بود نهم و دهم نوامبر(19-20 آبان)در اسلام آباد برگزار شود به دلیل افزایش تنش بین هند وپاکستان لغو شد.

اختلاف هند و پاکستان از چند ماه گذشته به علت افزایش خشونت ها در کشمیر و حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال هند افزایش یافته است.

هند، پاکستان را متهم به حمایت از گروههای شبه نظامی برای حمله به این کشور می کند، پاکستان همواره این اتهام را رد کرده است .

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *