به دنبال توسعه سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور هستیم/ تا کنون از بسیج تجار در صنف خود غافل بوده ایم

23:40 - 10 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۲۶۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
حسن پور با بیان اینکه تا کنون از بسیج تجار در صنف خود غافل بوده ایم، گفت: شاید عنوان ما کامل تر باشد که به عنوان بسیج اصناف، بازار و تجار مطرح شود چون تجار نقش عمده ای هم در اقتصاد، هم در فرهنگ اسلامی و ترویج آن در دنیا دارند.
به دنبال توسعه سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور هستیم/ تا کنون از بسیج تجار در صنف خود غافل بوده ایم
به گزارش گروه سیاسی ، غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور و  مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در رادیو گفت‌وگو حاضر شدند.

در این برنامه اصلانی با اشاره به سازمان بسیج زنان در کشور، بیان داشت: ظرفیت و زمینه ای ایجاد شده که زنان کشور که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند و به گفته امام خمینی(ره) رهبر انقلاب، ما بتوانیم همچنان این حضور گسترده خانم ها را در اداره کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به گفتمان سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ایجاد زمینه برای حضور خانم ها در جامعه عنوان کرد: باید این زمینه در دو جهت ایجاد شود، یکی اینکه خدماتی که بسیج می تواند به مردم و خانم ها ارائه کند و دیگر اینکه خود زنان و دختران جوان وقتی در این تشکیلات قرار می گیرند استعدادهای بسیار زیادی شکوفا می شود و اعتماد به نفس، روحیه انقلابی گری، تقویت روحیه انقلابی گری، تقویت دغدغه مند بودن و به سمت آرمان گرایی قدم برداشتن افزایش می یابد. به نوعی بسیج این ظرفیت را ایجاد می کند که افراد به هم می پیوندند، جمع را درست می کنند  و در سایه سار جمع است که قطعا نتایج بهتری حاصل می شود.

رئیس بسیج جامعه زنان به فعالیت های این سازمان اشاره و عنوان کرد: ما در حوزه مسایل زنان و خانواده بخش رصد را داریم وموضوعاتی که در کلان کشور در این حوزه است، رصد می کنیم ما قوانین بسیار مترقی در زمینه حمایت از خانواده و حمایت از حقوق زنان را داریم که این باید در مسیر خودش دنبال شود.

وی با ابراز تاسف از برخی عملکردهایی که خارج از مسیر درست است، گفت: متاسفانه شاهد حرکت های غیر متعارف در حوزه زنان هستیم و همه اینها رصد می شود و به موقع و بهنگام در موردش تصمیم گیری می شود و مطالبه گری صورت می گیرد.

همچنین غلامرضا حسن پور با اشاره به شعار بسیج اصناف و بازاریان کشور، اظهار داشت: ما شعاری در سیاست هایمان داریم به نام تقوای اقتصادی، جهاد اقتصادی. مبانی کار ما بر این دو بحث صورت می پذیرد. در بحث تقوای اقتصادی مانند نماز اول وقت در بازار، کارهای خوبی دارد در بحث احیا نماز در بازارهای کشور انجام می شود.

وی با اشاره به دوره های مختلف برگزاری کلاس های آموزشی فقه در میان اصناف و بازاریان کشور، تصریح کرد: بحث فقه در بازار نیز در سه سطح تعریف شده است، ابتدائا، فقه عمومی 6 ساعته است و برای هر کاسبی که می خواهد وارد کسب و کار شود، اخذ پروانه کسب منوط به گذراندن دوره فقه بازار است. دوم، فقه تکمیلی را داریم و هر هفته در بعضی از مساجد بازار شهرها برگزار می شود و چون در شش ساعت نمی توانیم همه مسایل را بگوییم و کسی که علاقه مند شد می آید و در دوره فقه تکمیلی شرکت می کند.

وی افزود: سوم، فقه اختصاصی را داریم مثلا خانم های آرایشگر که مسایل خاص خودشان را دارند و موضوعاتی که در این حوزه مطرح شده است یا صنف املاک، صنف قصابان هر کام مسایل مرتبط و مخصوص خودشان را دارند که در این دوره مطرح می شود.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به فعالیت های دیگر این سازمان، در حوزه گسترش فرهنگ ایثار در میان این قشر از جامعه گفت: در بحث گسترش فرهنگ ایثار، بالغ  از 10 هزارشهید در اصناف بازار شناسایی شدند و حضرت آقا در جلسه ای که به خدمتشان رسیدیم فرمودند اولین گروهی که به ندای امام در نهضت پاسخ داد بازاریان متدین بوده اند.

وی یادآور شد: این ساطمان در خصوص اخلاق در بازار و انفاق و دستگیری از محرومان، همیشه در بازار، زبانزد بوده است و با راه اندازی مراکز نیکوکاری در برخی از بازارهای کشور این کار دارد ساماندهی می شود.

حسن پور با بیان اینکه تا کنون از بسیج تجار در صنف خود غافل بوده ایم، متذکر شد: ما داریم بسیج اصناف و بازاریان کشور را توسعه می دهیم ما از تجار غافل بودیم شاید عنوان ما کامل تر باشد که به عنوان بسیج اصناف، بازار و تجار مطرح شود چون تجار نقش عمده ای هم در اقتصاد، هم در فرهنگ  اسلامی و ترویج آن در دنیا دارند.

وی در ادامه گفت: ما در بحث اقتصاد باید سه زنجیره را به هم متصل داشته باشیم تولید، توزیع و تجارت اگر نتوانیم  تجارت را ساماندهی کنیم به مشکلات متعددی برخواهیم خورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *