برخی اتباع آسیای مرکزی در قالب گروه "داعش" در افغانستان حضور دارند

14:02 - 30 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۳۴۷
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از حضور اتباع کشورهای خارجی از جمله شهروندان آسیای مرکزی در قالب گروه داعش در این کشور خبر داد.
برخی اتباع آسیای مرکزی در قالب گروه به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رادیو آزادی، محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: افراد وابسته به گروه داعش در منطقه زابل این کشور را اتباع کشورهای خارجی از جمله شهروندان آسیای مرکزی تشکیل می‌دهند.
 
وی ادامه داد: اعضای اصلی گروه داعش در این منطقه را اویغورها، ترک‌ها، اعضای حرکت اسلامی ازبکستان، اعراب‌ عراقی، یمنی و سوری تشکیل می‌دهند که از طریق پاکستان به این منطقه وارد شده‌اند.
 
نگرانی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از نفوذ داعش در افغانستان در حالی است که مقامات ولایت زابل از افزایش فعالیت گروه افراطی داعش در این منطقه ابراز نگرانی کرده و اظهار داشتند: جنگجویان این گروه برخی از مناطق زابل را تحت کنترل خود قرار دادند.
 
قبل از این رسانه‌ها از فعالیت گسترده داعش در ولایت «ننگرهار» افغانستان نیز اخبار را منتشر کردند.
 
اگر چه زابل از مناطق جنوبی افغانستان محسوب می‌شود و هم مرز با کشورهای آسیای مرکزی قرار ندارد، اما کارشناسان نفوذ داعش در افغانستان را خطرناک تر از طالبان برای این کشورهای پساشوری عنوان می‌کنند.
 
به گفته کارشناسان آسیای مرکزی در حال حاضر حدود 5 هزار نفر از شهروندان آسیای مرکزی در گروه‌های افراطی از جمله داعش در سوریه و عراق در حال جنگ هستند که این ارقام نگرانی مقامات کشورهای مذکور را در بر داشته است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *