وزارت خارجه افغانستان: قضاوت پارلمان در مورد "وزیر خارجه افغانستان" عادلانه نیست

17:05 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۴۱۸
پس از آن که صلاح‌الدین ربانی‌ وزیر امور خارجه افغانستان به دلیل عدم مصرف بودجه از سوی پارلمان رد صلاحیت شد،‌ وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که قضاوت پارلمان در مورد برکناری صلاح‌الدین ربانی عادلانه نبوده است.
وزارت خارجه افغانستان: قضاوت پارلمان در مورد به گزارش سرویس بین الملل حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت امورخارجه افغانستان امروز یکشنبه  23 عقرب در نشست خبری در رابطه با رد صلاحیت شدن صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان از سوی مجلس نمایندگان، گفت: قضاوت پارلمان دراین مورد عادلانه نبوده است.
 
کرزی با اشاره بر این که وزارت خارجه در بخش سیاست خارجی‌اش اقدامات اساسی را انجام داده است افزود: اگر در سیاست خارجی خود ناکام بودیم، پارلمان این تصمیم را می‌گرفت درست بود اما با توجه به دستاوردهای بزرگ، این رد صلاحیت غیرعادلانه است.
 
وی تأکید کرد: در وزارت خارجه یک تیم کاری که از ظرفیت و توانایی‌های زیاد برخوردار است به صورت مشترک برای منافع افغانستان کار می‌کند.
 
کرزی گفت: وزارت خارجه افغانستان در بخش سیاست خارجی در پیشبرد پروسه صلح و اجرای پروژه‌های اقتصادی دستاوردهای مهم دارد.
 
وی تصریح کرد: در سیاست خارجی خود دست آورد داریم و در کشورهای بیرون از افغانستان دفاع کردیم، دستاوردهای ما در مورد پروسه صلح نقش کلیدی داشته است و در مورد نشست‌های چهارجانبه مذاکره صلح نقش عمده داشتیم.
 
جمهور نوشت: این اظهارت درحالی مطرح می‌شود که روز گذشته مجلس نمایندگان سه وزیر افغانستان از جمله «صلاح الدین ربانی»‌ وزیر امور خارجه افغانستان را رد صلاحیت کردند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *