رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احمدی دانش آشتیانی در حوزه علم و اندیشه بر اساس استانداردها عمل کرده است

11:34 - 11 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۶۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه علم و اندیشه بر اساس استانداردها عمل و کارایی لازم را داشته است، گفت: احمدی دانش آشتیانی حضور موثری در مدیریت کلان و خرد کشور داشته است.
به گزارش گروه سیاسی ، داوود محمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت 3 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای اخذ رأی اعتماد جهت تصدی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان در موافقت با فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای تصدی در وزارتخانه آموزش و پرورش به معرفی ویژگی های شخصیتی و اعتقادی، تخصصی و توانمندی‌های کاری و برنامه‌های وی در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: منتقدان آقای آشتیانی نیز دغدغه آموزش و پرورش دارند و امیدوارم با توضیحاتی که می‌دهم آنها نیز قانع شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در زمینه اعتقادی آقای احمدی دانش آشتیانی باید بگویم؛ پدر ایشان از روحانیون بوده و خود نیز از افراد موثر و اعضای فعال انجمن‌های اسلامی در قبل و بعد از انقلاب بوده است و حتی انجمن‌های اسلامی متعددی را پایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: احمدی آشتیانی در ابتدای انقلاب نیز لباس سپاه را بر تن کرد و علاوه بر این او از دست پروردگان شهید رجایی است، شهید رجایی در دوران نخست وزیری خود، گروهی در جهت بررسی مسائل و مشکلات مختلف کشور تشکیل داد که یکی از اعضای فعال این گروه دانش آشتیانی است.

محمدی با بیان اینکه افراد در تماس با دانش آشتیانی به پاکدستی و اعتقاد به مبانی اسلام ایمان داشته و این ویژگی‌ها را در وی مثال زدنی می دانند، گفت: این وزیر پیشنهادی در زمینه تعلیم و تربیت از تخصص کافی برخوردار است و کار خود را نیز با تدریس در مدرسه آغاز کرده است. برخی از دوستان به عدم مرتبط بودن تحصیل وی با تخصص آموزش و پرورش انتقاد داشتند لذا باید بگویم که آقای آشتیانی نیز مانند شهید رجایی، معلم ریاضی بود و بعد وارد دولت شد. دکتر آشتیانی در مسائل آموزشی و مدیریتی از تخصص و توانایی‌های لازم برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات وی در مسائل آموزشی نشان می دهد که می‌تواند سکان وزارتخانه آموزش و پرورش را بر عهده بگیرد، گفت: دکتر آشتیانی از دبیران متعهد و متدین مدرسه مفید بودند که نزدیک به 80 نفر از دانش آموختگان این مدرسه به درجه والای شهادت نائل شدند که بر اساس شواهد و قرائن این افراد تحت تأثیر تعلیمات آشتیانی چنین مسیری را برای خود انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه احمدی دانش آشتیانی حضور موثر در مدیریت کلان و خرد کشور داشته است، گفت: زمانی که آقای احمدی آشتیانی از آموزش و پرورش به وزارت علوم رفتند، همچنان فعالیت و مدیریت خود را بر این حیطه اعمال کرده در حالی که 3 دوره متوالی معاون وزارت علوم بودند لذا باید بگویم اگر او توانمندی لازم را نداشت به یقین برای دوره‌های بعدی انتخاب نمی‌شد.

محمدی ادامه داد: سال 68 رهبر معظم انقلاب به ایلام سفر کردند و دستور تبدیل دانشکده ایران را دادند که آقای آشتیانی خودشان مسئولیت این دانشگاه را بر عهده گرفته و کارهای قابل توجه و بزرگی را انجام دادند چرا که در این استان محروم، دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه تأسیس و برای بسیاری از دانش‌آموزان محروم در این دبیرستان‌ها شرایط ادامه تحصیل را فراهم کرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عملکرد احمدی دانش آشتیانی در حوزه علم و اندیشه بر اساس استانداردها بوده و کارایی لازم را نیز داشته است، افزود: نمایندگان در کمیسیون آموزش  و تحقیقات مسائل مختلفی همچون ساماندهی امور انسانی و مدیریت منابع آموزش و پرورش را در قالب سوال با این وزیر پیشنهادی دولت مطرح کردند که برای هر کدام از آنها جواب مشخصی داشت؛ در هر حال برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *