رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، جوابی برای سوالات نمایندگان نداشت/ افزایش آمار قاچاق، در زندگی مردم ملموس است

9:50 - 09 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۴۲۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نوروزی گفت: مبادی ورود کالای قاچاق در کشورمان به خوبی کنترل نمی شود چنانچه ما شاهد افزایش قاچاق کالا در طی چند سال اخیر هستیم.
منتشر نشود///آقای گلمحمدی///مبادی ورود قاچاق کالا به کشورمان به خوبی کنترل نمی شود/ دولت تدبیر جدی اتخاذ کند
حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به اظهارات رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر اینکه در دو سه سال گذشته قاچاق کالا سیر نزولی داشته و از 25 میلیارد دلار به 15.5 میلیارد دلار رسیده است گفت: این اظهارات رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه با کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس صورت گرفت و وی بر این موضوع تاکید داشت در 2 سال اخیر موضوع قاچاق کالا تنزل پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما اظهارات رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد تحسین قرار می دهیم اما خود وی وقتی در جلسه کمیسیون قضایی با سوال هایی پیرامون حوزه قاچاق کالا و ارز از سوی نمایندگان مواجه شدند جوابی برای گفتن نداشتند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: این مقام مسئول در جلسه خود با کمیسیون حقوقی و قضایی پس از اظهارات نمایندگان پیرامون قاچاق کالا و ارز تاکید داشت که کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی نیست و تنها در حیطه برنامه ریزی صورت می گیرد و وظیفه مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز بر عهده گمرک است.

نوروزی با اشاره اینکه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اظهارات خود دچار فرافکنی شده است گفت: آنچه ما در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است در حیطه قاچاق کالا و ارز مشاهده می کنید چیزی فراتر از اظهارات رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: ما باید در بحث اقتصاد مقاومتی در راستای توجه به کالای داخلی وارد عمل شویم و جلوی قاچاق در مبادی ورودی آن بگیریم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه ما در سه سال گذشته شاهد افزایش قاچاق کالا در کشور بودیم و این امر در زندگی مردم نیز ملموس است اظهار کرد: ما در کوچه و بازار شاهد نمایش و خرید و فروش کالاهای قاچاق هستیم لذا بدون شک دولت باید در بحث کنترل گمرک به دقت وارد عمل شود و تمامی واردات و صادرات ما براساس روال قانونی صورت گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر دولت بگوید نمی تواند جلوی قاچاق کالا بگیرد این ظلم است و باید برای آن تدبیر ویژه ای اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مبادی ورود قاچاق کالا در کشور ما به خوبی کنترل نمی شود تصریح کرد: باید سیاست گذاری کلانی در بخش مبارزه با قاچاق از سوی دولت و دستگاه های اجرایی اتخاذ شود تا ما شاهد ورود مجدد کالاهای قاچاق به کشور نباشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *