پاکستان: پای تعهد خود به بازگشت داوطلبانه "آوارگان افغان" هستیم

8:00 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۵۶۴
وزیر امور مناطق مرزی پاکستان که مسئولیت مدیریت مهاجران و آوارگان افغان در کشورش را نیز برعهده دارد، تاکید کرد که پاکستان همچنان به تعهد خود مبنی بر اینکه بازگشت افغان ها به کشورشان باید داوطلبانه باشد، پایبند است.
پاکستان: پای تعهد خود به بازگشت داوطلبانه به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رسانه های دولتی پاکستان، عبدالقادر بلوچ که برای شرکت در کنفرانس مربوط به پناهندگان افغان، به ژنو سفر کرده است، در ملاقات با کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، همچنین خواستار همکاری بیشتری جامعه جهانی برای کمک به حل مسائل مربوط آوارگان در نقاط مختلف جهان از جمله آوارگان افغان شد.

وزیر امور مناطق مرزی پاکستان در حالی گفته است که دولت این کشور به تعهد خود برای بازگشت داوطلبانه آوارگان افغان پایبند است که دولت اسلام آباد، روز 31 ماه مارس سال آینده میلادی (پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی) را ضرب الاجل و مهلت نهایی برای خروج پناهندگان افغان از پاکستان اعلام کرده است.

عبدالقادر بلوچ گفت: درصورتی که مهاجران افغان در پاکستان تا مهلت مقرر، این کشور را ترک نکنند، از نظر دولت پاکستان به عنوان مهاجران غیرقانونی تلقی خواهند شد.

دولت پاکستان در یک سال اخیر سخت گیری هایی را با هدف وادار کردن مهاجران افغان برای ترک این کشور، آغاز کرده است.

ایندریکا راتواته نماینده عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پاکستان اخیرا اعلام کرد: دولت پاکستان باید این ضرب الاجل را تمدید کند و بازگشت پناهندگان باید کاملا داوطلبانه باشد.

وی گفت : سیل بازگشت پناهندگان افغان از پاکستان به کشورشان افزایش یافته و در شرایط کنونی، هر روز به طور متوسط پنج هزار افغان خاک پاکستان راترک می کنند.
راتواته گفت که هم اکنون حدود یک میلیون و 400 هزار پناهنده افغان ثبت نام شده(دارای مدارک قانونی) در پاکستان حضور دارند و نزدیک یک میلیون نفر دیگر هم بطور غیرقانونی در پاکستان اقامت دارند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *