امسال در جشنواره شعر غدیر کشورهای اروپایی و آسیایی حضور دارند/ امکان ارائه تمامی قالبهای شعری در جشنواره امسال

9:50 - 28 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۲۳۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر غدیر با اشاره به اینکه امسال در این جشنواره شاعرانی از کشورهای اروپایی و آسیایی حضور دارند از امکان ارائه تمامی قالب های شعری دراین جشنواره سخن گفت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، محمدرضا سنگری دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر غدیر گفت: روز عید غدیر در حقیقت روز قدردانی از تمامی عظمت ها و بزرگی ها است.

وی ادامه داد: در این جشنواره با این هدف پیش رفته ایم که خود غدیر را بشناسانیم و پیوند تاریخی خودمان با غدیر را مطرح کنیم و در این لحظه غدیر را بیابیم و ببینیم که امروز چه نسبتی با غدیر می توانیم داشته باشیم.

دبیر جشنواره شعر غدیر تصریح کرد: تمامی این موضوعات زمینه ای شد برای برپایی جشنواره بین المللی شعر غدیر که امسال پنجمین دوره از آن را برگزار می کنیم. 

سنگری با اشاره به بعد بین المللی این جشنواره اظهار کرد: در نخستین سالی که جشنواره را برگزار کردیم چنین مجالی را نداشتیم که گستره آن را جهانی کنیم به همین جهت آن را در محدوده ملی مطرح کردیم اما در سال های بعد تلاش کردیم حداقل از وجود افرادی از شاعران منطقه در این جشنواره بهره ببریم.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعرغدیر درادامه صحبت های خود افزود: در همین راستا از آثار شاعرانی از هند، افغانستان، تاجیکستان، کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عربی استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: سعی داریم تا به تدریج در ادبیات خودمان بتوانیم از ظرفیت های شعری جهانی نیز استفاده کنیم و انشاالله امسال شاعرانی از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله هند، پاکستان و افغانستان در جشنواره شرکت می کنند و سروده های خود را عرضه می کنند.

وی اظهار کرد: این جشنواره تنها در قلمرو شعر جای می گیرد و ما به محدوده نثر وارد نمی شویم اما تلاش کرده ایم تا تمامی عرصه های شعر را مورد توجه قرار دهیم از جمله عرصه های  شعر نو، شعر سپید، شعر نیمایی، شعر کلاسیک و شعر سنتی که تمامی شاعران می توانند سروده های خود را در این زمینه ها عرضه کنند.

سنگری خاطرنشان کرد: به طور معمول حدود شش ماه پیش از برگزاری جشنواره فراخوان خود را در سایت www.alghadir.ir اعلام می کنیم. بنیاد بین المللی غدیر این جشنواره را برگزار می کند. البته به جز بحث مطلق غدیر موضوعاتی که در اطراف موضوع اصلی جشنواره وجود دارد را برای تولید آثار مورد توجه قرار می دهیم به این معنا که غدیر مثل یک منظومه است که موضوعات دیگری نیز در اطراف آن در حال چرخش هستند که پیوندی که بین غدیر و بعثت، غدیر و عاشورا، بین حرکت های جهانی امروز و پیوند آن ها با غدیر از جمله آن ها به شمار می رود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *