علمای بدخشان افغانستان مردم را با چهره واقعی "طالبان" آشنا می‌کنند

18:16 - 18 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۳۴۹
نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد: صدها عالم دینی از سراسر ولایت بدخشان در شهر فیض‌آباد گردهم آمده و قرار است تبلیغاتی را علیه آموزه‌های طالبان آغاز کنند.
علمای بدخشان افغانستان مردم را با چهره واقعی به گزارش سرویس بین الملل عبدالرئوف انعامی نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان با بیان اینکه علما و روحانیون مصمم هستند تا تبلیغات ضد طالبانی منسجمی را آغاز کنند، گفت: صدها تن از علما طی روزهای گذشته از سراسر شهرستان‌های ولایت بدخشان در شهر فیض‌آباد گردهم آمده‌اند تا مردم را با چهره واقعی طالبان آشنا کنند.
 
انعامی با بیان اینکه این علما به صورت خودجوش گردهم آمده‌اند، گفت: این روحانیون و علما در حقیقت جامعه مدنی واقعی را در افغانستان راه‌اندازی کرده و از هیچ سازمانی حمایت مالی نمی‌شوند.
 
وی با تأکید بر اینکه این علما چندین نشست بین خود برگزار کرده، خاطر نشان کرد: آنها هم‌اکنون به دنبال یافتن راه حلی برای نابودی طالبان بوده و می‌خواهند ماهیت اصلی طالبان را به مردم بازگو کنند.
 
این عضو پارلمان افغانستان با استقبال از این اقدام علما و روحانیون گفت: با توجه به اعتقاد مردم با سخنان علما در بدخشان، این تبلیغات موثر واقع شده و زمینه‌ساز کاهش قدرت نفوذپذیری طالبان در این ولایت خواهد شد.
 
وی در پایان سخنان خود اعلام کرد: در روزهای اخیر شماری از مقام‌های محلی بدخشان با این علما دیدار و از آنها اعلام حمایت کرده‌اند.
 
بدخشان یکی از ولایت‌های ناامن افغانستان است که شبه‌نظامیان در مناطق مختلف آن حضور پررنگ داشته و هرازگاهی اقدام به فاجعه‌آفرینی می‌کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *