"روسیه" ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را نگران کننده خواند

16:14 - 14 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۰۷۶
روسیه برای سومین بار در چارچوب انتقادهای این کشور از ادامه اقدام های ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: تداوم شهرک سازی اسراییل در اراضی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن به شدت نگران کننده است.
به گزارش سرویس بین الملل  وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه برای سومین بار در دو ماه اخیر در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو به شدت نگران تایید طرح احداث 285 خانه در شهرکی یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن در شرق بیت المقدس است.

در بیانیه آمده است: اسراییل همچنین تصمیم گرفته 179 خانه ساخته شده غیرقانونی در شهرک افرایم را قانونی کند و به این ترتیب از آغاز سال جاری میلادی احداث حدود 2600 واحد در شهرک های یهودی نشین تایید شده که بیش از 750 خانه پس از احداث قانونی شده است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه می افزاید: مسکو همچنان بر موضع اصولی خود و جامعه جهانی در برابر بر این اقدام ها در اراضی متعلق به فلسطین تاکید می کند.

در پایان گفته شده است: اجرای این گونه طرح ها توسط اسراییل بر تلاش های برای ایجاد شرایط از سرگیری مذاکرات صلح و حل و فصل مساله فلسطین تاثیر منفی می گذارد.

روسیه هشتم مرداد ماه نیز با ابراز نگرانی جدی از ادامه فعالیت های رژیم اشغالگر قدس در گسترش شهرک سازی و تاکید بر لزوم قطع فوری آن، اعلام کرد: ساخت واحدهای مسکونی جدید در اراضی فلسطینیان از جمله کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس مغایر قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه روسیه پیش از آن نیز بر غیرقابل قبول بودن کاربرد خشونت در اراضی فلسطینی و لزوم پایان دادن به توسعه فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس تاکید کرده بود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *