حضور 5 برابری بانوان در مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

22:10 - 08 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۳۸۹
مرحله دوم یازدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شهریورماه به همت سازمان دارالقرآن الکریم در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود. تعداد بانوان راه‌یافته به این مرحله حدود 5 برابر تعداد آقایان است.
به گزارش گروه فرهنگی ، در مرحله نخست یازدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ۶ هزار و ۷۷۱ نفر آمادگی خود را برای شرکت در این آزمون‌ اعلام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۷۷ نفر را بانوان و یک‌هزار و ۳۹۴ را را آقایان تشکیل می‌دادند.

این مرحله از آزمون‌ها جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در ۳۸ حوزه آزمون کشور برگزار شد و نتایج آن ۵ تیرماه بر روی سایت سازمان دارالقرآن قرار گرفت که بر اساس آن ۳ هزار و ۳۱۲ حافظ قرآن پذیرفته شدند. از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۳ هزار نفر از بانوان و ۶۵۹ نفر از آقایان موفق به کسب حد نصاب نمره و راه‌یابی به مرحله دوم شدند. همچنین ۹۶۸ نفر از پذیرفته‌شدگان برای کسب مدرک درجه یک تا ۳ و ۵۳۰ نفر نیز برای دریافت مدارک درجه ۱ و ۲ حفظ قرآن در یازدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شرکت می‌کنند.

مرحله دوم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شهریورماه امسال با حضور برترین‌های مرحله قبل برگزار می‌شود. امسال برخلاف سال‌های گذشته سازمان دارالقرآن تدابیری اندیشیده تا حافظان قرآن بدون استرس در این آزمون شرکت کنند به طوری که تمامی راه‌یافتگان به این مرحله در استان خود آزمون می‌دهند.

به گفته مسئولان سازمان دارالقرآن، سال‌های گذشته در استان‌هایی که داور نبود یا جمعیت راه‌یافتگان زیر ۳۰ نفر بود، حافظان باید به نزدیک‌ترین استان هم‌جوار می‌رفتند و آزمون می‌دادند اما امسال داوران به استان‌های مختلف اعزام می‌شوند و راه‌یافتگان می‌توانند در استان خود محفوظات خود را ارائه دهند و پس از آن داوری صوت و لحن در تهران و با حضور استادان مجرب صورت می‌گیرد.

آزمون‌های طرح‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قران کریم هر سال در چهار مرحله به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *