"هند" باعث شده که بزرگترین دغدغه پاکستان امنیت باشد

9:05 - 26 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۸۸۹
سرتاج عزیز گفت: هند همواره محور سیاست خارجی این کشور بوده و به خاطر هند بوده که پاکستان به کشوری تبدیل شده که بزرگترین دغدغه‌اش امنیت است.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان گفت: هند همواره محور سیاست خارجه پاکستان بوده است. این که ما در 60 سال گذشته توانستیم بر اساس اصولمان و به طور مصمم با هند روبرو شویم یک دستاورد مهم است.
 
وی گفت: کشور ما به همین دلیل بود که تبدیل به یک کشور امنیتی شد.
 
وی در سخنرانی خطاب به اعضای کمیته دائمی امور خارجه سنای پاکستان گفت: هند کشوری است که هفت برابر بزرگتر از پاکستان است اما روابط دو کشور از همان ابتدا به دلیل مساله کشمیر بد بوده است.
 
 
وی همچنین اضافه کرد : بعد از حملات 11 سپتامبر آمریکا مسلمانان مورد حمله قرار گرفتند و شعله های آتش جنگ در افغانستان دامن پاکستان را نیز گرفت.
 
از سوی دیگر اعزاز احمد، قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان نیز به همین کمیته گفت: /پاکستان هرگز بر سر برنامه هسته‌ای خود مصالحه نخواهد کرد.
 
اعزاز احمد خاطر نشان کرد، پاکستان اجازه نخواهد داد از خاک این کشور علیه هیچ کشور دیگری استفاده شود. وی خاطر نشان کرد، تروریسم مشکل بزرگ و مهم پاکستان است و بالغ بر 5000 سرباز پاکستانی در جنگ این کشور علیه تروریسم کشته شده‌اند.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *