بازسازی صحنه های نبرد مردمی 30 تیر 1331 در "معمای شاه"

22:10 - 13 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۱۱۲۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سریال تلویزیونی معمای شاه این هفته با نمایش قسمت بیست و ششم خود، درگیری های مردم با عناصر حکومت پهلوی در سی تیر سال 1331 را بازسازی کرده و با جزئیات به تصویر می کشد.
به گزارش گروه فرهنگی ،  در بیست و ششمین قسمت از این سریال تلویزیونی، استعفای محمد مصدق از نخست وزیری در اعتراض به عدم موافقت شاه با اختیارات بیشتر وی نمایش داده می شود. این مسئله سبب می شود دربار شاهنشاهی بار دیگر به سراغ «قوام السطنه» برای اداره امور کشور برود. این مسئله باعث اعتراض شدید مردمی می گردد و قوام که در زمان نخست وزیری وی «بلوای نان» رخ داده بود، اینبار نیز دورانی پُر آشوب را سپری می کند که منجر به اعتراض مردمی به وی و حمایت از دکتر مصدق می گردد. با سرکوب اعتراض های مردمی از سوی حکومت، جمع زیادی از مردم به خاک و خون کشیده می شوند که در نهایت این مسئله به نفع جنبش ملی کردن صنعت نفت تمام شده و با حمایت مردمی، مصدق بار دیگر به صحنه سیاسی کشور باز می گردد.
 
همچنین در قسمت 26 سریال معمای شاه شاهد اعلام رای دادگاه لاهه به نفع ایران خواهیم بود.
 
این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.
 
معمای شاه به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد. علاقه‌مندان علاوه بر رسانه‌های عمومی و رسمی می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این سریال را از طریق سایت رسمی معمای شاه به نشانی www. moamaeshah. ir، صفحه رسمی این سریال در اینستاگرام به نشانی moamaeshahofficialtv و کانال رسمی سریال در تله گرام به نشانی https: //telegram. me/moamaeshah دنبال کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *