جایگاه جشنواره امام رضا را به درستی بشناسیم

14:20 - 05 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۹۶۷
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در کارگروه هنری چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا خواستار توجه جدی به جایگاه هنری این جشنواره ارزشمند به منظور شناسایی استعدادهای هنرمندان جوان شد.
به گزارش گروه فرهنگی ، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی که در کارگروه هنری چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا حضور داشت، اظهار کرد: دولت محترم توجه خاصی نسبت به موضوع هنر دارد و  به همین دلیل موافقت شده تا بودجه معاونت هنری که بسیار کم بوده درسال 95 افزایش قابل ملاحضه ای داشته باشد.

وی با اشاره  به اینکه ما باید جایگاه جشنواره امام رضا را به خوبی بشناسیم زیرا نگاه و نگرش ما به این جشنواره مربوط به مسائل عقیدتی است به همین دلیل انتظار ازاین جشنواره بسیاربالا است، گفت:ما باید عموم مردم بخصوص جوانان و نوجوانان کشور را در این جشنواره درگیر نماییم زیرا استعدادهای خوبی در هنر ایران داریم که باید به کمک این جشنواره ها این استعدادها را کشف و پرورش دهیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده گفت:بیش از700 اثر به جشنواره رضوی راه یافته که باید با دقت بررسی و بهترین آنها انتخاب ومعرفی شود.

وی در ادامه از هنرمندان بزرگ عرصه های مختلف هنر نیز دعوت به عمل آورد تا هنرمندان برگزیده این جشنواره را تشویق نمایند.

جشنواره رضوی که امسال چهاردهمین دورآن برگزارمی شود،همانند سال های گذشته دارای بخش های مختلف درعرصه های هنر است که هراستان یک شاخه ازآن رابرگزارمی نماید.

بخش مولودی خوانی این جشنواره به مدت 2 سال است دراستان کردستان برگزارمی شود و امسال نیز در این جشنواره مولودی خوانانی ازاستان اربیل عراق نیز درآن شرکت خواهند داشت .استان اصفهان بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی جشنواره رضوی را برگزارمی کند که تا کنون 300 اثر به جشنواره رسیده است .این جشنواره سال های قبل در 5 رشته فعالیت داشت که امسال به 6 رشته ارتقاء یافته است .آثار راه یافته به بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی درمراکز عمومی درمعرض دید عموم قرار می گیرد.

همچنین آثار برگزیده نیز برای نمایشگاه های خارج ازکشور ارسال خواهد شد.استان البرز نیز جشنواره خوشنویسی رضوی را برگزارمی کند. همچنین در هفته ولایت آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره رضوی برای حراج ارائه می شود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *