رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با قابلیت های "شهرام" آشنا شوید+ عکس و جزئیات

8:22 - 13 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۱۲۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
نفربر "شهرام" مجهز به تمام آشکار سازهای نوین هسته ای، شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو با قابلیت نمونه برداری روباتیک، سیستم نوین دستی، سیستم تهویه مطبوع با مواد نانو و همچنین سامانه هواشناسی کامل است.
-گروه سیاسی: "یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در نیروی زمینی ارتش در سال‌های اخیر این است که فاصله ایده تا محصول بسیار کاهش یافته است و از ۱۰ تا ۱۵ سال به تنها یک سال رسیده است." این بخشی از صحبت های امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش  در مراسم رونمایی از دستاوردهای جهاد خودکفایی نزاجا بود. گفته هایی که با اندک نگاهی به تجهیزات مدرن و پیشرفته ارتش، می توان صحت آن را به آسانی دریافت.

با مشاهده اخبار پیرامون پیشرفتهای فنی تسلیحاتی کشورمان به این نتیجه می رسیم که نیروهای مسلح ایران که بواسطه تحریم‌های نظامی در شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر کشورها قرار داشته و دارند، با ایجاد چرخه مناسب همکاری میان وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و سازمان جهاد خودکفایی، فاصله ایده تا محصول را کم کرده اند؛ به طور قطع یکی از نمونه های بارز این کاهش ایده تا محصول را می توانیم در دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش از جمله خودروی زرهی تجسسی شهرام (CBRN) ببینیم:

خودروی زرهی تجسسی شهرام، از جمله تجهیزات جدید نزاجا بود که در 25 فروردین امسال و در کنار "تانک تیام"، "سامانه پدافند هوایی بهمن 57 میلیمتری"،"خودروی تاکتیکی 5 تن 6در 6 کیان" و "خودرو تانکبر تاکتیکی فوق سنگین پوریا"، با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

با قابلیت های

نفربر "شهرام" مجهز به تمام آشکار سازهای نوین هسته ای، شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو با قابلیت نمونه برداری روباتیک، سیستم نوین دستی، سیستم تهویه مطبوع با مواد نانو و همچنین سامانه هواشناسی کامل است.

پوشش مواد نوین خود ترمیم شونده و ضدنفوذ، دفاع استابلیزر کالیبر 50، سیستم هشداردهنده آکوستیک، سیستم تعیین موقعیت توپوگرافی از طریق هوش مصنوعی، قابلیت حضور در مناطق تهدید، ترسیم نقشه آلودگی و ارسال با تجهیزات رمز به تمام پایگاه های فرماندهی در کوتاه ترین زمان ممکن، از دیگر ویژگی های ممتاز این خودروی زرهی تجسسی است.

با قابلیت های

سیستم هشدار دهنده عوامل ش.م.ه (داخل و خارج از خودرو)، سیستم گزارش دهی استاندارد نظامی دیجیتال، سیستم علامتگذاری مناطق آلوده به روش کنترل از راه دور، سیستم نمونه برداری مرکز متصل به تمام آشکارسازها، قابلیت سیستم تصویربرداری مرکزی 360 درجه و روباتیک مستقیم، سیستم موقعیت یاب و RC نوین با شیلد کامل الکترومغناطیس، سیستم سوئیچر 24 کاناله، سیستم سوئیچ مرکزی، تجهیز به نارنجک انداز دودزا برای دفاع غیرعامل GPS و GIS، قابلیت مجهز شدن به تجهیزات زیستی برای 4 نفر خدمه، قابلیت سیستم فیلتراسیون در صورت نیاز، قابلیت سیستم ایجاد فشار مثبت، سیستم حذف منوکسید داخل کابین و همچنین قابلیت سیستم تنفسی مرکزی با ماسک و کنترل هوشمند اکسیژن، از دیگر ویژگی های این خودروی زرهی تجسسی نیروی زمینی ارتش است.

بدون تردید، ساخته شدن "خودروی زرهی تجسسی شهرام (CBRN)" برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگ برنده ارزشمندی قلمداد می شود و قطعا می تواند یک عامل بازدارنده قوی برای دشمنان و متجاوزان به خاک کشورمان محسوب شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *