افزایش قیمت بنزین در "امارات"

13:05 - 13 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۱۲۰
وزارت انرژی امارات اعلام كرد: بهای بنزین مصرفی در كشور از دیروز( 12 اردیبهشت) به میزان 10 درصد افزایش پیدا می كند.
افزایش قیمت بنزین در  به گزارش سرویس بین الملل بر اساس اعلام وزارت انرژی امارات بهای هر لیتر بنزین مصرفی با 10 درصد افزایش، به 1.67 درهم رسید. قیمت گازوئیل مصرفی نیز با یازده درصد افزایش، به 1.60 درهم رسید.

وزارت انرژی امارات تاكید كرده است كه قیمت سوخت با توجه به میانگین قمیت جهانی و هزینه استحصال آن معین شده است.

چندی پیش امارات عربی متحده به عنوان سومین صادر كننده بزرگ نفت در مجموعه اوپك، به خاطر كسر بودجه زیاد، ناگزیر به قطع برخی از یارانه های خود شد.
 
همچنین به علت كاهش بهای نفت و كسر بودجه ناشی از آن، دولت امارات اجرای تعدادی از طرحها و پروژه های عمده اقتصادی خود نظیر پروژه های نفت وگاز را به حال تعلیق در آورده است.

شرایط به گونه ای است كه صندوق بین المللی پول به امارات عربی متحده و دیگر كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس توصیه كرده است كه برای مقابله با كسر بودجه خود پنج درصد از محل فروش كالا و 15 درصد نیز از فروش خودرو مالیات اخذ كنند.

توطئه عربستان و كشورهای حاشیه خلیج فارس برای كاهش قیمت نفت برای ضربه زدن به كشورهایی مثل روسیه وایران كه با حمایت آمریكایی ها انجام شد اكنون به ضرر خود آنها تمام شده و از تبعات منفی آن ضربه می خورند و حتی این مسئله موجب بروز ناآرامی های سیاسی و اجتماعی دراین كشورها شده و به افزایش قیمت انواع سوخت در داخل و نارضایتی مردمی نیز منجر شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *