مظنون حمله تروريستي سال 2011 بمبئي هند بازداشت شد

18:56 - 07 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۹۸۵
پليس هند امروز سه شنبه از دستگيري يكي از مظنونان انفجارهاي تروريستي سال 2011 بمبئي خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از پايگاه خبري روزنامه «هندو» ؛ اين فرد موسوم به «زين العابدين» صبح امروز پس از ورود به خاك هند ؛ در فرودگاه بين المللي بمبئي بازداشت شد.

يك مقام آگاه در واحد مبارزه با تروريسم ايالت مهاراشتاي هند گفت: ما به اطلاعاتي دست يافته بوديم كه نشان مي داد وي به زودي براي سفر به زادگاه خود شهر «باتكال» به هند سفر خواهد كرد.

'زين العابدين' يكي از اعضاي گروه تروريستي «مجاهدان هند» و متهم به مشاركت در بمب گذاري هاي سال 2011 در بمبئي و تامين سلاح و مواد منفجره براي عاملان اين حمله تروريستي است.

پيش از اين 11 نفر ديگر نيز در ارتباط با اين پرونده دستگير شده بودند كه پليس در بازجويي از اين افراد به نام 'زين العابدين' برخورده و او را در ليست افراد تحت تعقيب خود قرار داده بود. 

انفجار سه بمب در مراكز تجاري و تفريحي شهر بمبئي در 13 ژوئيه 2011 به كشته شدن 27 نفر و زخمي شدن نزديك به 130 نفر انجاميد. اين درحالي است كه يك بمب چهارم نيز در مقابل يك مركز تجاري مهم اين شهر جا سازي شده بود كه به دلايل نامشخص منفجر نشد.

ديگر حمله تروريستي بزرگ بمبئي به سال 2008 ميلادي بازمي گردد كه افراد مسلح با حمله به چند هتل، سينما و بيمارستان بيش از 150 نفر را به قتل رساندند و صدها نفر را نيز زخمي كردند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *