"روسیه" بسته شدن مرزهای مشترک سوریه _ ترکیه را خواستار شد

12:00 - 28 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۹۵۴
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه نفت و آثار باستانی در مناطق تحت اشغالی داعش از طریق مرزهای ترکیه قاچاق می‌شود، خواستار بسته شدن مرزهای مشترک سوریه و ترکیه شد.
  به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رای‌الیوم، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خواستار بسته شدن مرزهای مشترک سوریه و ترکیه شد و اعلام کرد، از طریق این مرزها نفت و آثار باستانی در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش قاچاق می‌شود و ترکیه در این اقدام یا با تروریست‌ها همدست است و یا به نفع آنها، از این اقدام چشم‌پوشی می‌کند.
 
چورکین، روز پنجشنبه طی اظهاراتی در نشست شورای امنیت اعلام کرد، روسیه موضوع بسته شدن مرزهای مشترک سوریه و ترکیه را با هدف جلوگیری از حمایت از تروریست‌ها، ضروری می‌داند.
 
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل امکان تحریم تجاری و اقتصادی کامل داعش را پیشنهاد داد و متذکر شد، بزرگ‌ترین عملیات قاچاق نفت به‌طور عمده از عراق و از طریق ترکیه قاچاق می‌شود و همچنین از طریق مرزهای مشترک سوریه و ترکیه، انتقال عناصر مسلح و تسلیحاتی، که بخش اعظمی از آنها به دست تروریست‌ها می‎افتد، صورت می‌گیرد.
 
وی گفت: اگر طرف ترکیه معتقد است که هر کای که برای جلوگیری از امدادرسانی به تروریست‌ها لازم است را انجام می‌دهد پس می‌توان این هدف را با نظارت مستقل عملی کرد.
 
این دیپلمات روس افزود ما از دولت ترکیه می‌خواهیم داوطلبانه از ناظران بین‌المللی دعوت کند به مرزهای مشترک این کشور با سوریه و همچنین بندر جیحان نظارت داشته باشند.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *