ریاض، آنکارا و بروکسل باید از مسکو عذرخواهی کنند

20:42 - 14 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۴۹۴۴
رهبر چچن گفت: پس از آنکه بحران سوریه به پایان برسد، تعدادی از کشورها باید به خاطر موضع خود در قبال مسکو، از روسیه عذرخواهی کنند.
به گزارش گروه بین الملل ، رمضان قدیراف رهبر چچن در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: زمانی که بحران سوریه به پایان برسد، برخی کشورها از جمله عربستان سعودی، ترکیه و اتحادیه اروپا باید به خاطر مواضع خود در قبال روسیه، از این کشور عذرخواهی کنند.

آتش بس در سراسر سوریه با میانجیگری آمریکا و روسیه از 27 فوریه تاکنون برقرار شده است. دمشق و ده ها گروه مخالف از برقراری این آتش بس حمایت کرده‌اند. آتش بس تاکنون به طور کلی رعایت شده و این مساله زمینه لازم برای ارسال کمک های انسان دوستانه به مناطق بحران زده سوریه را فراهم کرده است.

قدیراف تصریح کرد: مساله بحران سوریه به زودی پایان خواهد یافت. این بحران باید در آینده نزدیک حل و فصل شود و آنگاه ریاض، ترکیه و سایر کشورها باید به خاطر رفتار نادرست با روسیه، عذرخواهی کنند. اروپایی ها نیز همین طور، چرا که در سیاست تحریم مشارکت کردند.

وی افزود: روسیه یک قدرت بزرگ است و از نظر اقتصادی نیز یک کشور قدرتمند است. شما نمی توانید با تحریمها ما را بترسانید. تحریمها تنها موجب تقویت روسیه خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *