عزاداری‌ها در ایام فاطمیه باید مایه عزت اهل بیت(ع) باشد

1:35 - 02 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۷۸۶۶
در بیانیه هیأت رزمندگان آمده است: عزاداری‌ها و روضه‌خوانی‌ها باید مایه عزت و آبروی اهل بیت(ع) و پیروان مکتب آنان باشد، باید هوشیار بود و از افراط و تفریط در ذکر مصائب پرهیز کرد و گرفتار رفتارهای مغایر با شئونات اسلامی نشد.
عزاداری‌ها در ایام فاطمیه باید مایه عزت اهل بیت(ع) باشدبه گزارش گروه فرهنگی ، هیأت رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه بیانیه‌ای منتشر کرد، در بخشی از آن آمده است: ایام فاطمیه و روزهای حزن و اندوه آل الله، بار دیگر فرا رسید و برپایی خیمه‌ها و مجالس عزا در سراسر کشور اسلامی در پیش است. شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س)، این بانوی بزرگ دو عالم را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا له الفداء)، نائب بر حقش مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تعزیت عرض می‌نماییم.
 
این بیانیه می‌افزاید: ایام فاطمیه اول و دوم، فرصت مغتنمی برای شناختن و شناساندن هر چه بیشتر این معجزه  تاریخ و انسان کامل و اهداف متعالی آن بزرگوار است، در این ایام، رسالت سنگینی بر دوش علمای دین، خطبا، وعاظ و مداحان اهل بیت(ع) گذاشته شده است. باید هوشمندانه از تمامی ظرفیت‌های ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در راستای ترویج مکتب اهل بیت(ع) و فراهم ساختن زمینه‌ها و بسترهای تحقق آن اهداف بلندی که صدیقه طاهره(س) در راهش به شهادت رسید بهره برد.
 
این بیانیه ادامه می‌دهد: حضرت زهرا(س) به عنوان یک انسان کامل، الگو و اسوه تمام عیار برای تمامی انسان‌ها در تمامی ادوار تاریخ است. این هنر صاحبان تریبون و اهل قلم است که در این ایام، با بررسی ابعاد شخصیتی، سیره نظری و عملی آن حضرت، بتوانند آحاد مردم و خصوصاً نسل جوان را در الگوپذیری از این اسوه الهی برای شکل‌دهی به سبک زندگی اسلامی و قرآنی یاری رسانند.
 
هیأت رزمندگان با تأکید بر اینکه عزاداری‌ها و روضه‌خوانی‌ها، باید مایه عزت و آبروی اهل بیت(ع) و پیروان مکتب آنان باشد، ابراز می‌دارد: باید هوشیار بود و از افراط و تفریط در بیان مسائل و ذکر مصائب پرهیز کرد و گرفتار رفتارهای مغایر با شئونات اسلامی و مذهبی نشد، در این ایام می‌بایست ضمن حفظ وحدت با هنرمندی و به دور از اهانت به مقدسات اهل سنت با استفاده از شیوه‌های عالمانه به دفاع از حقانیت و شهادت حضرت زهرا(س) پرداخت.
 
این بیانیه می‌افزاید: چندین سال است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به بهانه ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، مجلس عزا و روضه‌خوانی برپا می‌کنند، مراسم عزاداری در بیت رهبری، می‌تواند الگوی مناسبی از جهات مختلف، برای تمامی مجالس در ایام فاطمیه باشد، حضرت زهرا(س) در راه دفاع از اسلام و ولایت به شهادت رسید. او به تعبیر مقام معظم رهبری، یک جهادگر به تمام معنا و یک مبارز خستگی‌ناپذیر بود. باید نقش الگویی آن حضرت در عرصه جهاد با دشمنان در عصر حاضر، برای مردم به درستی تبیین شود.
 
انتهای پیام/  
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *