رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری فرانسه در "هند"

14:22 - 05 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۵۰۰
وزیر دارایی فرانسه در اظهاراتی از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری فرانسه در هند طی پنج سال آینده خبر داد.
سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری فرانسه در به گزارش سرویس بین الملل  وزیر دارایی فرانسه دوشنبه همزمان به سفر رئیس‌جمهور کشورش به هند، از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری فرانسه در این کشور طی پنج سال آینده خبر داد.
 
به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «میشل ساپن» در اظهاراتی اعلام کرد: «شرکت‌های فرانسوی طی پنج سال آینده 10 میلیارد دلار معادل 9 میلیارد یورو در هند سرمایه‌گذاری خواهند کرد.»
 
«فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه دیروز یکشنبه در چارچوب سفری سه روزه در رأس ده‌ها نفر از رؤسای شرکت‌های فرانسوی وارد هند شد و در بدو ورود به این کشور از حصول توافق بین‌دولتی میان دو کشور برای فروش چندین فروند جنگنده فرانسوی رافائل به دهلی‌نو در جریان این سفر خبر داد و قرارداد فروش رافائل را پروژه‌ای مهم میان هند و فرانسه ارزیابی کرد.
 
منابع آگاه پیشتر از احتمال انعقاد قرارداد فروش 36 فروند جنگنده رافائل فرانسوی به هند در جریان سفر ژانویه اولاند به این کشور خبر داده بودند.
 
«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند طی سفر رسمی 10 آوریل خود به پاریس اعلام کرد که کشورش خواستار خرید و دریافت 36 فروند جنگنده فرانسوی رافائل در اسرع وقت است.
 
هواپیماهای «رافائل» به عنوان گل سرسبد هواپیماهای نظامی فرانسه جنگنده‌ای چندمنظوره است.
 
این هواپیماها به عنوان یکی از مهم‌ترین هواپیماهای جنگی فرانسه از سال 1980 تاکنون، یک جنگنده دوموتوره چندمنظوره است که توسط شرکت هوانوردی «داسو» طراحی و ساخته می‌شود.
 
داسو این هواپیما را جنگنده‌ای چندمنظوره با قابلیت پنهان‌کاری نسبی توصیف کرده که قادر است بطور همزمان در عملیات‌های دفاع هوایی، بمباران‌های استراتژیک و پشتیبانی زمینی، شناسایی هوایی و مأموریت‌های بازدارندگی اتمی شرکت کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *