ورود سالانه بیش از 8 هزار پرونده روابط کار به محاکم قزوین

11:47 - 26 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۳۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری قزوین گفت: سالانه بیش از ۸۰۰۰ پرونده در مورد مشکلات در روابط کارگر و کارفرما به دستگاه قضایی وارد می‌شود که باید این رقم کاهش یابد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، جمال انصاری درباره آمار پرونده‌های روابط کار استان قزوین اظهار داشت: سالانه بیش از 8000 پرونده روابط کار به دستگاه قضایی واصل می‌شود که باید این رقم به حداقل خود برسد.

وی افزود: دستگاه قضایی باید به نحوی عمل کند تا حقوق سرمایه‌گذاران، مدیران و کارگران به صورت عادلانه حفظ شود و تمام سعی دستگاه قضایی بر این است که کارگر و کارفرما در مواجهه باهم و در تقابل با یکدیگر قرار نگیرند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه تصریح کرد: در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برای هیئت‌های کارشناسی برگزار شده و شیوه اجرایی امور در این زمینه به آنها آموزش داده می‌شود.

انصاری درباره پرونده‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز اظهار داشت: هدف دستگاه قضایی در گام نخست این است که چالش‌های موجود در حوزه موقوفات به دستگاه قضایی نیاید و تا حد ممکن با تعامل و گفتمان مستأجر و متولی مشکلات برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: حفظ بیت‌المال در حوزه موقوفات از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی است و در این زمینه با هرگونه تعرض به موقوفات به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: تمام تلاش دستگاه قضایی برای آن است که در جهت ارتقاء فرهنگ وقف تلاش کنیم، البته در این حوزه خلأهایی هم وجود دارد که باید با کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین جبران شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *