ابزار جدید ناسا برای کشف سیاره های ناشناخته

11:16 - 22 آذر 1394
کد خبر: ۹۹۴۹۴
خبرگزاری میزان - محققان ناسا موفق به ساخت و توسعه ابزار جدیدی شده اند که می تواند راهنمای کارشناسان در یافتن سیاره جدیدی مثل زمین باشد.
به گزارش به نقل از مهر، کشف و شناخت سایر اجرام آسمانی انسان ها را وا داشته تا ماموریت های فضایی بسیاری را برای حل معماهایی که از آن بی خبرند، برنامه ریزی و به مرحله اجرا در آورند. کاوشگرها و فضاپیماها باید مجهز به ابزارهایی باشند که بتوانند اطلاعات مورد نظر محققان را به زمین ارسال کنند.

ابزار جدید ناسا برای کشف سیاره های ناشناخته

جستجو برای یافتن دنیای جدید فرا زمینی در حالی است که تجهیزات و سیستم های جدید نقش به سزایی را در بهبود کاوش ها و ماموریت ها ایفا می کنند. محققان ناسا توسعه سیستم جدیدی را آغاز کرده اند که می تواند مسیر بررسی، شناخت و همینطور یافتن سیاره هایی مانند زمین را متحول کند.

ابزار جدید ناسا Visible Nulling Coronagraph یا مخفف VNC است که ترکیبی از یک تداخل سنج (دستگاهی برای اندازه گیری میزان نور) با یک تاج (تلسکوپ بلندی که با استفاده از یک فیلتر قوی نور به دنبال کردن جهت ستاره ها می پردازد) است. توسعه این سیستم جدید در حالی است که ترکیب و تلفیق این دو دستگاه برای اولین بار رخ داده و امکان تجزیه و تحلیل در طیفی گسترده تر نسبت به گذشته را برای کشف یک عنصر حیاتی در آرایش جوی یک سیاره فراهم می کند.

Brian Hicks یکی از محققان این پروژه می گوید: VNC به دلیل برخورداری از قابلیت های ویژه می تواند ما را در پیدا کردن سیارات کم نور تر یا حساس تر یاری کند. این سیستم به عنوان یک طیف سنج نیز عمل می کند تا به محققان ناسا در شناسایی و یافتن آب، اکسیژن، دی اکسید کربن، متان و غیره کمک کند زیرا این عناصر سکونت و زندگی انسان ها در سایر اجرام را ممکن می سازند.

اما محققان ناسا معتقدند هنوز برنامه های بسیاری باید به VNC اضافه شود تا بتواند قادر به آغاز یک ماموریت ناشناخته باشد. توسعه VNC می تواند بخش مهمی از ماموریت های فضایی را تشکیل دهد زیرا به کاوش بیشتر جهان هستی می پردازد. اطلاعات تکمیلی در این رابطه را می توانید در سایت ناسا دنبال کنید.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه