نقش موثر ارتقای سطح تعاملات قضات و زندان در کاهش جمعیت کیفری

14:29 - 22 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۹۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - مردانی با بیان اینکه هماهنگی زندان و قضات نقش موثری در رسیدن به هدف اصلاحی و تربیتی دارد، گفت: هر چه میزان هماهنگی و همکاری زندان و قضات ناظر بیشتر باشد روند اجرای مجازات حبس، اعطای تسهیلات و در نهایت اعمال اصلاح و تربیت در مسیر خود با سهولت بیشتری دنبال می‌شود.
به گزارش به نقل از روابط عمومی اداره زندان‌های تهران، محمد مردانی مدیر زندان رجایی شهر در حاشیه بازدید «کارگر» سرپرست دادسرای ناحیه 5 صادقیه از این زندان با اشاره به نقش مثبت حضور قضات در زندان و تأثیر آن در روحیه زندانی گفت: هدف از اعمال مجازات حبس، صرفاً زندانی کردن مجرم نیست بلکه تأمین امنیت و فراهم سازی فرصت تأمل وی در خصوص مافات عمل و اراده جبران آن با برخورداری از فرصتهای تربیتی و اصلاحی و آموزشی درون زندان‌هاست.

وی همچنین اظهار داشت: زندان بواسطه نگهداری مجرمین، نقش بسزائی را در تأمین امنیت اجتماعی داراست و هدف بر این است که زندانی در مدت حبس برای بازگشت صحیح و سعادتمندانه به جامعه آماده شود.

مردانی با بیان اینکه توجه به سیاست کاهش و کنترل هدفمند جمعیت کیفری یکی از رسالت‌های دادیار ناظر زندان است که از طریق قانونی و تلاش در جهت تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و اعطای هدفمند امتیازات به افراد واجد شرایط دنبال می‌شود، افزود: قطعاً هر چه میزان هماهنگی و همکاری زندان و قضات ناظر  افزون تر باشد روند اجرای مجازات حبس، اعطای تسهیلات و در نهایت اعمال اصلاح وتربیت در مسیر خود با سهولت بیشتری دنبال می شود. پس هماهنگی زندان و قضات نقش موثری در رسیدن به هدف اصلاحی و تربیتی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *