ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

18:00 - 21 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۵۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- موحد گفت: امروزه بهترین و آسان ترین راه نفوذ فرهنگی دشمن استفاده از ابزار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که بایستی با برنامه ریزی و تقویت زیرساخت‌ها و مصون سازی فرهنگی به مقابله با نفوذ دشمن پرداخت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در جمع نمازگزاران مسجد الرسول(ع)شهر کرمان در خصوص آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی و بویژه شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند بعد از اختراع سلاح،خطرناکترین اختراع بشر تلفن همراه وشبکه های اجتماعی درفضای مجازی هستند.

وی افزود: امروز ملت ایران قوی ترین نظام فکری وفرهنگی را در دنیا دارد ونماد آن تفکر شیعی است که در اربعین حسینی سال جاری در کربلای معلی ظهور و بروز خواهد کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد:امروزه بهترین وآسان ترین راه نفوذ فرهنگی دشمن استفاده از ابزار فضای مجازی وشبکه های اجتماعی است که بایستی با برنامه ریزی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ومصون سازی فرهنگی به مقابله با نفوذ دشمن پرداخت.

وی با بیان اینکه مراقبت فرهنگی از کودکان،نوجوانان و جوانان ضروری است،خاطرنشان ساخت:بایستی آموزش‌های لازم چگونگی استفاده صحیح از فضاهای مجازی به کاربران داده شود تا از نابود شدن باورهای دینی واعتقادی افراد جامعه جلوگیری شود.

موحد تاکید کرد: در فضای مجازی امکان استفاده صحیح و همچنین غلط از این ظرفیت  وجود دارد  و مردم بایستی آگاهی لازم را نسبت به این موضوع کسب کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *