دارایی ٢٢ میلیارد یورویی بانک زنجانی مورد تایید نیست

22:00 - 20 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۴۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - رئیس کل بانک مرکزی با رد ادعای بابک زنجانی مبنی بر دارایی ٢٢ میلیارد یورویی وی، گفت: این رقم تایید نمی شود. وی در گذشته نیز ادعاهایی داشت که همه آنها رد شدند.
به گزارش ، ولی الله سیف، امروز(چهارشنبه بیستم آبانماه) در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بابک زنجانی نرخهای بزرگی را اعلام می کند در حالی که هیچیک از این ارقام صحت ندارد.

وی با تاکید بر این که زنجانی همچنان در حال تلف کردن وقت است، گفت: بانک مرکزی برای جلوگیری از بهانه وی، حسابهای متعلق به خود را برای پرداخت بدهی زنجانی ارائه کرد اما پولی به این حسابها واریز نشده است.

ادامه آزادسازی بخشی از داراییهای بلوکه شده در هر ماه
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه در پاسخ به این پرسش که گفته می شود آزادسازی داراییهای بلوکه شده ایران با مشکلاتی مواجه شده است، گفت: هنوز به مرحله اجرای برجام نرسیده ایم و توقع خاصی در این زمینه نباید داشته باشیم.

وی با بیان این که ماهانه بخشی از داراییهای بلوکه شده ایران آزاد می شود، افزود: قرار است بعد از اجرای برجام، منابع بلوکه شده ایران آزادسازی شود.

سیف درخصوص میزان دارایی های بلوکه شده نیز گفت: این رقم ثابت نیست اما ٢٣ تا ٢٤ میلیارد دلار مربوط بانک مرکزی و پنج میلیارد نیز مربوط به دولت است.

گشایش در پرداخت تسهیلات
رئیس کل بانک مرکزی درخصوص پرداخت وام ٦٠ میلیون تومانی خرید مسکن نیز گفت: بانکها به میزان منابع تسهیلات ارائه می کنند؛ البته نظام بانکی کشور با تنگنای مالی مواجه است، اما با اقدامات انجام شده قرار است گشایش هایی در پرداخت تسهیلات ایجاد شود.

سیف درباره نرخ سود بانکی و جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار درباره آن نیز گفت: اقتصاد نیاز به آرامش دارد و ایجاد التهاب به نفع هیچکس نیست.

وی با تاکید بر این که شورای پول و اعتبار مرجع تصمیم گیری است، افزود: هر زمان در زمینه نرخ سود به نتیجه برسیم، رئیس شورا (رئیس کل بانک مرکزی) در خصوص آن اطلاع رسانی می کند و یا این که اطلاعیه ای در سایت بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: این بانک برای تعیین نرخ سود همواره متغیرهای اصلی را بررسی می کند ضمن این که قطعی بودن نرخ سود ١٨ درصدی نیز توسط رئیس شورای هماهنگی بانکها و معاون نظارتی بانک مرکزی تکذیب شد.

وی درباره بسته رونق اقتصاد و پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو و خرید کالای ایرانی نیز گفت: خروج از رکود با تحرک اقتصادی انجام می شود؛ از این رو این طرح تا پایان اردیبهشت ماه آینده ادامه خواهد داشت، ضمن این که مردم نیز از اجرای آن استقبال خوبی کرده اند.

سیف با اشاره به بالا بودن ظرفیت اشتغال در صنعت خودرو گفت: بسیاری از صنایع، وابسته به صنعت خودرو و به صورت زنجیره به یکدیگر مرتبط هستند.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد این طرح آثار خود را در ایجاد چرخش صنعت داخلی و تولید ایفا کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *