نروژ با اخراج پناهندگان "افغانستان" حقوق انسانی آنها را نقض می‌کند

3:00 - 19 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۵۰۳
خبرگزاری میزان - بر اساس معاهده‌ای که بین مقامات افغانستان و نروژ به امضا رسیده، اسلو اجازه ندارد اعضای خانواده افرادی که مدارک آنها برای اقامت در این کشور پذیرفته شده را به اجبار به افغانستان بازگرداند.
نروژ با اخراج پناهندگان  به گزارش گروه فضای مجازی ، بر اساس معاهده 2 جانبه "بازگشت" که بین دولت‌های افغانستان و نروژ امضا شده است، دولت نروژ اجازه ندارد اعضای خانواده افرادی که مدارک آنها برای اقامت در این کشور  پذیرفته شده را به اجبار به افغانستان بازگرداند.
 
"احمد ذکی خلیل" فعال حقوق پناهجویان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد، یعنی یک عضو خانواده که درخواستش پذیرفته نشده، بازداشت و به کمپ «توراندوم» برای دیپورت منتقل شود، اعضای خانواده باید بلافاصله با مقامات وزارت مهاجرین افغانستان با شماره‌های تماس ذیل تماس بگیرند و مشخصات شخص بازداشت شده را به آنها ارائه کنند.
 
مشخصات شخصی افراد عبارت است از: نام و نام خانوادگی، سال و محل تولد، سن و نسبت فامیلی، نام پدر و مادر که باید به پست الکترونیکی وزارت مهاجرین به آدرس legal@morr.gov.af بفرستند یا از طریق شماره تلفن  788 880 654  0093 با  «مرتضی رسولی» رئیس بخش مراقبت‌های قانونی وزارت مهاجرین و همچنین می‌توانند با شماره‌گیری 744 850 580  0093 با «عالمی بلخی» وزیر مهاجرین افغانستان به طور مستقیم تماس گرفته و آنها را از وضعیت با خبر سازید.
 
این مسئله شامل حال کسانی نیز می‌شود که بیمار بوده و برای اثبات بیماری خود مدارک پزشکی دارند.
 
پلیس معمولاً ساعات اول صبح روزهای یکشنبه به سراغ کسانی می‌رود که پناهندگی آنها مورد قبول واقع نشده و روز بعد یعنی دوشنبه حوالی ساعات 15 تا 18 آنها را سوار هواپیما کرده و اخراج می‌کند.
 
اما این یک قاعده ثابت نیست، مواردی نیز وجود دارد که افراد بازداشت شده بعد از یک هفته بازداشت در کمپ تراندوم دیپورت شده‌اند. اما قاعده عملیات پلیس در صبح روزهای یکشنبه برای خانواده‌ها بیشتر اوقاع یک امر تقریباً ثابت بوده است.
 
به گفته مونا بنتسن یکی از فعالان حقوق پناهنده‌ها «دولت نروژ با دیپورت کردن افغان‌ها، حقوق انسانی آنها را صریحاً نقض می‌کند».
 انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



Ali
|
-
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
بسيار عاليست سپاس فراوان از شما كه به فكر همچين اشخاصي هستيد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *