افزایش سن سالمندی طی 6 سال آینده /تصویب سند فرهنگ، رفاه و تامین اجتماعی در آینده نزدیک

12:39 - 17 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۰۴۹
خبرگزاری میزان- رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از افزایش سن سالمندی طی 6 سال آینده خبر داد و گفت: سند فرهنگ، رفاه و تامین اجتماعی در شورای عالی رفاه بزودی تصویب خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، فرید براتی سده در افتتاحیه کارگاه تخصصی محیط دوستدار سالمند و شاخص دیده‌بان سالمندی به تدوین سند محیط دوستدار سالمندی اشاره کرد و گفت: به زودی این سند تهیه خواهد شد. در واقع  مناسب‌سازی معابر و اماکن جهت تردد سالمندان  از اهمیت بالایی برخوردار است، اما مباحث فرهنگ‌سازی مهمتر از موضوعات مناسب‌سازی است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که مباحث مالی، توانمندسازی محیط، مسائل بهداشتی از جمله عواملی است که باید به آنها توجه شود که البته هرکدام از این عوامل زیرشاخه‌هایی را نیز دارند، افزود: در مورد سالمندی در سال‌های آینده با افزایش یک‌باره جمعیت سالمندی روبه‌رو خواهیم بود و در سال 1400 با افزایش سن سالمندی روبرو می‌شویم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به جمعیت 8 درصدی سالمندان در کشور گفت: در برخی از استان‌ها از جمله گیلان، نرخ سالمندی بالای 11 درصد است.

براتی سده در ادامه به سند فرهنگ، رفاه و تامین اجتماعی ویژه سالمندان اشاره کرد و گفت:  امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تصویب این سند باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *