رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آماری از استفاده دانش‌آموزان از تلگرام نداریم/توصیه ما برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی نه منع است و نه فرار

8:25 - 17 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۷۲۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان-معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ تحلیلی در سطح کشور برای اطلاع از آمار دانش‌آموزانی که در رده‌های سنی مختلف از تلگرام استفاده می‌کنند، وجود ندارد.
رای عدم فیلتر در جلسه چهارشنبه کمیته تعیین مصادیق جرائم  رایانه ای/ آماری از استفاده دانش‌آموزان از تلگرام نداریم///تولیدی صبح یکشنبه
حمیدرضا کفاش درباره استفاده از تلگرام در بین دانش‌آموزان کشور اظهار کرد: اصل استفاده از موبایل در مدارس ممنوع است به همین دلیل استفاده از  تلگرام در مدارس قابل کنترل نیست.

وی ادامه داد: به دانش‌آموزان در مدارس حق استفاده از تبلت‌هایی که جنبه موبایلنگ دارند، ندادیم، تبلت به عنوان وسیله کمک آموزشی بدون ارتباط الکترونیکی و ارتباط شبکه موبایلی مانعی ندارد و می‌توانند استفاده کنند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که برای اطلاع از آمار دانش‌آموزانی که در رده‌های سنی مختلف از تلگرام استفاده می‌کنند، وجود ندارد،خاطرنشان کرد: به دیلیل اینکه زمان ورود به شبکه‌های اجتماعی سن سوال نمی‌شود،نمی‌توان طبقه‌بندی کرد چند درصد از دانش‌آموزان در این شبکه‌ها فعال هستند.

کفاش با تاکید بر اینکه توصیه ما برای استفاده از شبکه های اجتماعی نه منع است و نه فرار، مطرح کرد: با توجه به اینکه نظراتمان  را به عنوان حوزه تعلیم و تربیت، در شورای عالی فضای مجازی و کمیته تعیین جرائم رایانه‌ای مطرح کردیم، توصیه ما حضور فعال دانش‌آموزان، به نحوه درست از این شبکه ها است.

وی اضافه کرد: توصیه می‌کنم که در این شبکه‌ها بخش‌های مرتبط با مسائل غیر اخلاقی و انحرافی بسته شود. یعنی در اختیار دانش آموز قرار نگیرد، اما موافق بخش‌های مثبت علمی و دانشی که ارتقای سطح علمی و فکری دانش‌آموزان را به همراه دارد، هستیم  و لذا موضع ما در حقیقت موضع ملی است.


کفاش اشاره کرد: کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه ای به مسئولیت دادستان کشور است که 13 عضو دارد و تعدادی از این اعضا معاونین وزارت خانه های مرتبط هستند. در جلسه گذشته تعداد آراء به حد نصاب نرسید تا جایی که بررسی مبحث فیلتر شدن تلگرام به دو هفته آینده موکول شد که چهارشنبه هفته آینده مجدداَ بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جلسه دغدغه همه اعضای کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه ای، فیلتر کردن تلگرام نبود. بلکه دغدغه اخلاقی بود. با بحثی که وزیر فناوری اعلام کرده است به نظرم شرایط جلسه تغییر خواهد کرد. زیرا تمامی افرادی که معتقد بر این بودند که تلگرام فیلتر شود،عموماَ دغدغه شان این بود که با توجه به حوزه های غیر اخلاقی که در  این شبکه وجود دارد، برای فرزندان کشور مضر خواهد بود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: با توجه به اینکه اخیرا وزیر فناوری اعلام کرده که با مدیر تلگرام هماهنگ شده تا مسائل غیر اخلاقی را در این شبکه فیلتر کنند، به نظر بنده عدم فیلتر تلگرام، در جلسه  چهارشنبه کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه ای رأی بیاورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *