جریمه 9 میلیارد تومانی برای سودجویان حوزه پزشکی

15:01 - 16 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۷۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی از صدور حکم 9.6 میلیارد تومانی برای دو پرونده بهداشت و درمان در این استان خبر داد.
جریمه 9.6میلیارد تومانی برای سودجویان حوزه پزشکیبه گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، حمیدرضا کریم مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی با اشاره به صدور حکم9.6 میلیارد تومانی  دو پرونده بهداشت و درمان گفت: بر اساس شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و احراز تخلف در کمسیون ماده 11 این دانشگاه از یک پزشک مبنی بر عدم رعایت ضوابط، تشکیل جلسات مشاوره و اخذ وجوه خارج از تعرفه قانونی از مراجعین موضوع در دستور کار رسیدگی شعبه تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال انجام تحقیقات در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات دارو و درمان این اداره و اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد که پزشک مورد نظر صرفاً یک پزشک عمومی بوده اما اقدام به برگزاری جلسات مشاوره ای، ارائه خدمات بدون مجوز لازم قانونی و همچنین استفاده از عناوین غیر مجاز و تبلیغات واهی و اخذ وجوه غیر قانونی و خلاف ضوابط تعرفه ای کرده است.

کریم گفت: بر همین اساس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشت، دارو و درمان تعزیرات حکومتی مشهد، متخلف را به پرداخت مبلغ 6 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز یک درمانگاه متعلق به یکی از نهادهای دولتی به اتهام بکارگیری کادر پزشکی غیر متخصص و ایجاد بخش‌های غیر قانونی به پرداخت 90 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده بود.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *