تولد سالانه 30هزار نوزاد معلول در کشور/ بهزیستی هزینه آزمایش‌های ژنتیک را به افراد بی بضاعت پرداخت می‌کند

10:08 - 13 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۷۳۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بهزیستی کشور از تولد 30 هزار کودک معلول در کشور خبر داد و گفت: عامل 50 درصد معلولیت،عوامل ناشی از ژنتیک است و سازمان بهزیستی اعلام کرد که اگر مشاوره قبل از ازدواج تشخیص دهد که فرد بی بضاعت نیاز به انجام آزمایشات ژنتیک را دارد هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.
تولد سالانه 30هزار نوزاد معلول در کشور مشاوره ژنتیک باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد/ بهزیستی هزینه آزمایشات ژنتیک را به افراد بی بضاعت پرداخت می کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، انوشیروان محسنی بند پی در حاشیه سینمار کشوری مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها در جمع خیرنگاران اظهار کرد: سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می‌شود که 50 درصد عامل معلولیت‌ها عوامل ناشی از ژنتیک است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که هزینه نگهداری یک معلول 1.5میلیون  تومان در ماه هزینه برآورد شده است گفت: اثر بخشی این افراد در جامعه کاهش می یابد که بحث پیشگیری بسیار تاثیر گذار است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به این مطلب که مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بسیار تاثیر گذار است تصریح کرد: متاسفانه آزمایش‌های ژنتیک هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است اما با شورای عالی بیمه جلساتی برگزار شد تا برخی از آزمایشات تحت پوشش بیمه قرار گیرد، با این وجود سازمان بهزیستی اعلام کرده که اگر در زمان مشاوره کارشناسان تشخیص دهند که فرد نیاز به آزمایش ژنتیک دارد و توان مالی برای پرداخت هزینه آزمایشات را نداشته باشد، بهزیستی هزینه این آزمایش‌ها را تقبل می کند چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

به گفته محسنی بند پی، ارتقا سطح آگاهی خانواده از عوامل بیماریهای ژنتیک، غربالگری در امر کاهش بروز این بیماری، بسیار تاثیر گذار است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خاتمه به فعالیت 250 مرکز مشاوره ژنتیک در کشور خبر داد وگفت: از سال 76 سازمان بهزیستی اقدامات به سزایی در ارائه خدمات به این قشر انجام داده است که می توان گفت 9 استان کشور در پهنای ارائه خدمات قرار دارند که باید ارائه خدمات ارتقاء یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *