دانشجویان با تسخیر سفارت آمریکا خط سازش را ناکام گذاشتند/دموکراسی در آمریکا ظاهری است

2:35 - 12 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۱۶۰
خبرگزاری میزان-قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی خط سازشی که دولت بازرگان طی ملاقات با برژینسکی در الجزایر آغاز کرده بود را ناکام گذاشتند.
به گزارش گروه سیاسی میزان، اسدالله بادامچیان در برنامه «بررسی نقش احزاب در انقلاب اسلامی و دسته‌بندی آن‌ها در انتخابات اسفند 94» در تالار صائب دانشگاه اصفهان با تبریک ایام‌الله 13 آبان و با اشاره به مناسبت‌های این روز اظهار داشت: تبعید حضرت امام خمینی (ره) به خاطر مخالفت با کاپیتولاسیون یکی از مناسبت‌های این روز بزرگ است.

وی افزود: در آن زمان 70 هزار نفر مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند که مطابق این لایحه هر جرم و خیانتی از آن‌ها سر می‌زد نباید محاکمه می‌شدند و باید تحویل آمریکا داده می‌شدند تا آن‌جا و طبق قوانین خودشان برخورد کنند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به هدف تصویب لایحه کاپیتولاسیون گفت: با تصویب این لایحه می‌خواستند هر جرمی را در کشور انجام دهند و از مردم و سیستم قضایی ایران مصونیت داشته باشند.

بادامچیان اشاره‌ای گذرا به تسخیر سفارت آمریکا در سال 58 داشت و تصریح کرد: دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی خط سازشی که دولت بازرگان طی ملاقات با برژینسکی در الجزایر آغاز کرده بود را ناکام گذاشتند.

وی در ادامه به تعریف آزادی در جوامع امروزی اشاره داشت و گفت: سه تعریف مشخص را امروز شاهد هستیم، اول آزادی غربی که تحت عنوان دموکراسی همه می‌شناسند و کاملا مفهوم غربی دارد، دموکراتیسم نوع دوم آزادی است که در جوامع کمونیستی وجود دارد؛ اما نوع سوم آزادی، تعریف اسلامی این واژه است که تحت عنوان حریّت در روایات مطرح است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاریخچه معاصر تحزب، عنوان کرد: در چند قرن اخیر که حکومت‌ شاهنشاهی به جمهوری اسلامی تغییر یافت، برای جابجایی قدرت و تنفس جامعه و اجازه دادن به مخالفان برای ابراز عقاید و از آن‌جا که فرد در جامعه نمی‌تواند حکومت کند و نیاز به یک گروهی از انسان‌ها است، احزاب شکل گرفتند.

بادامچیان با غلط خواندن این ادعا که تحزب لازمه دموکراسی است افزود: احزاب به خودی خود راه‌گشای دموکراسی نیستند.

وی ادامه داد: حزب نازی در آلمان، فاشیست در ایتالیا و کمونیست در شوروی خودشان دیکتاتوری را ایجاد کردند و در نقطه مقابل دموکراسی واقع شدند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی آمریکا را دارای دیکتاتوری پنهان خواند و اظهار داشت: مردان خاکستری در پشت پرده 200 سال است در آمریکا به واسطه بازی دو حزب مشخص، دیکتاتوری پنهان به‌وجود آورده‌‌اند و هر زمان مردم از یک حزب خسته می‌شوند به سراغ دیگری می‌روند.

بادامچیان اضافه کرد: این احزاب به ظاهر دموکراسی را ایجاد کرده‌اند اما در باطن دیکتاتوری پشت پرده همه مهره را در این دو حزب مشخص می‌کند و مردان خاکستری هستند که در آمریکا کاندید و رئیس جمهور را تعیین می‌کنند.

وی تحزب در قرآن را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: در قرآن کریم 22 مرتبه بحث حزب مطرح شده و 3 نوع حزب از جمله حزب‌الله، حزب الشیطان و حزب بما لدیهم فرحون وجود دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خدامحوری و ارزش‌محوری را اصول یک حزب صحیح از منظر اسلام خواند و تاکید کرد: حزب یک وسیله است که می‌تواند شیطانی باشد و خسارت به بار آورد اما در اسلام آن حزبی را تایید می‌کند که همه چیزش از ورود گرفته تا فعالیت، انجام وظیفه و جهت‌گیری‌ها برای خدا باشد.

اسدالله بادامچیان تفاوت دیگر تحزب در اسلام و دیگر مکاتب را نحوه برخورد با دستور تشکیلاتی عنوان کرد و توضیح داد: در تمام احزاب دنیا دستور تشکیلاتی را لازم الاجرا می‌دانند، اما در احزاب اسلامی این‌گونه نیست و دستور تشکیلاتی حجت شرعی محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: کمونیست‌ها به افراد در بدو ورود می‌گویند باید خودت را در حزب گم کنی اما اسلام آن حزب را درست می‌داند که انسان در آن‌ جا خودش را پیدا کند و از روی آگاهی و با اراده دست به انجام کاری بزند.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلف اسلامی اضافه کرد: امام بر خلاف کاسترو که حزب تشکیل داد و سپس قیامش را آغاز کرد، ندای عمومی داد و پس از پیروزی انقلاب نهادهایی را به تدریج تشکیل داد و توصیه‌های حزبی ایشان هم کاملا متفاوت از غرب و شرق بود.

بادامچیان با اشاره به یکی از توصیه‌های حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) به احزاب افزود: سال 41 امام می‌فرمود: «هر کاری می‌خواهید ادامه یابد و درست انجام شود اول آن را ایمانی‌اش کرده، دوم مردمی‌اش کنید و سوم با برنامه پیش بروید.»

وی با بیان این‌که تشکیل حزب جمهوری اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) بود گفت: این حزب توفیق خدمات بسیاری داشت که یکی از دلایل این موفقیت‌ها حضور شهید بهشتی در راس این حزب بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *