کمک 858 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به "افغانستان"

9:47 - 11 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۸۶۵
خبرگزاری میزان - وزارت دارایی افغانستان، از وعده کمک 858 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی برای توسعه زیربناهای این کشور در سال های 2017 تا 2020 خبر داد.
کمک 858 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به به گزارش گروه فضای مجازی ، وزارت دارایی افغانستان روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بانک توسعه آسیایی در سفر معاون وزیر دارایی این کشور به «مانیل» پایتخت فیلیپین تعهد کرد که تا سال 2020 مبلغ 858 میلیون دلار برای توسعه زیربناهای افغانستان به این کشور کمک کند.

بانک اسیایی در هر کشور عضو دارای یک نمایندگی است، اما مقر آن در فیلیپین و دارای شش تاسیسات بزرگ در شش شهر این کشور است.

"مصطفی مستور" معاون وزارت دارایی افغانستان در سفر به مانیل، برنامه های توسعه کشورش را در زمینه های توسعه زیربنا ها، اتصال منطقه ای از طریق احداث راه آهن و ساخت جاده و انرژی، توضیح داد.

مسوولان بانک آسیایی نیز در دیدارهای خود با معاون وزیر دارایی افغانستان، با استقبال از برنامه های دولت این کشور برای توسعه زیربناها، اعلام کردند این بانک کمک های مالی خود را به افغانستان در سال های آینده نیز ادامه خواهد داد.

بانک آسیایی در سال 1996 با هدف توسعه اقتصاد کشورهای آسیایی بنا شد و تاکنون چند پروژه مهم از جمله طرح «راه آهن حیرتان» افغانستان را اجرا کرده است.

بانک توسعه آسیایی در گذشته نیز بیش از 700 میلیون دلار برای توسعه جاده ها، تامین برق و رونق کشاورزی در مناطق مختلف افغانستان، به این کشور کمک کرده است.

بیانیه وزارت دارایی افغانستان تصریح کرده است که کابل از کمک های بانک توسعه آسیایی، قدردانی کرده است.

بانک آسیایی متعلق به بانک جهانی است و تحت عنوان UNESCAP یا کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای کشورهای آسیایی و شرق دور فعالیت می کند.

این بانک دارای 47 عضو از قاره آسیا است و 19 عضو آن، خارج از این قاره هستند. ژاپن و آمریکا بزرگترین سهامداران این بانک هستند.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *