بازدید استاندار گیلان از زندان مرکزی رشت

22:20 - 07 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۷۱۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - استاندار گیلان به همراه هیئت همراه از زندان مرکزی رشت بازدید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره زندان های گیلان، دکتر نجفی استاندار گیلان بهمراه معاونین و برخی از مدیران کل ادارات استان ضمن حضور در زندان مرکزی رشت و شرکت در برنامه های اصلاحی و تربیتی از قسمتهای مختلف زندان شامل سوله نیمه ساخته ، تاسیات مرکزی، کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی ، کتابخانه بازدید کرد.

سید حمید حسینی مديركل زندان‌هاي استان گیلان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی از اقدام تحسين برانگيز و عنايت ويژه استاندار و هيات همراه نسبت به زندان و زندانيان تقدیر کرد و اين بازديد را در تاريخ تشكيل سازمان زندانها از سال 64 تاکنون کم نظير دانست.

وی گزارشي از وضعيت زندان و زندانيان و معضلات موجود اعم از  قدمت و فرسودگي،  اماكن زندانها و مراكز نگهداري زندانيان گيلان، كمبود شديد فضا، جمعيت كيفري،كسري اعتبارات در بخشهاي مختلف، كمبود محسوس امكانات و تجهيزات و ساير موارد ارائه و از استاندار خواست تا با رهنمودهای لازم زمینه رفع معضلات موجود زندانها و زندانیان را فراهم نماید.

 رئيس كل دادگستري گيلان نیز در این بازدید با تائيد موارد مطروحه،كمك به زندانها در جهت برون رفت از بحران فعلي را خواستار شد.

در ادامه دکتر نجفی  استاندار گیلان ضمن تقدیر به پاس تلاشهای وافر مدیرکل زندانها و همکاران زحمتکش آن در عرصه اصلاح وتربیت و  نگهداری مطلوب مددجویان و همچنین کمک به خانواده های آنان  و بیان رهنمودهاي لازم با تاكيد بر اين موضوع كه مديران دستگاههاي اجراي و مسئولين استان نباید زندان را جداي از شهر ببینند گفت:  در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال دولت و ملت،همدلی و همزبانی نامگذاری شده است کلیه مدیران دستگاه های اجرایی می بایست براي برطرف كردن مشكلات موجود و كمك به زندان و زندانيان تلاش نموده و راهکارهای لازم را در اسرع وقت در این خصوص ارائه نمایند.

در پایان این نشست تصميماتي اتخاذ و مقرر شد نتيجه اجراي مصوبات توسط دستگاههاي ذيربط از طريق معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري بطور مستمر پیگیری و به استاندار گزارش گردد.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *