خریداران مسکن مهر نیمه‌تمام به شرکت‌های عمران مراجعه کنند/ فقط خریداران اولیه مسکن مهر را به رسمیت می‌شناسیم

14:36 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۳۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خریداران مسکن مهر نیمه تمام سریعاً به شرکت‌های عمران مراجعه کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، محسن نریمان، ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه دولت فقط خریداران اولیه مسکن مهر که در سامانه ثبت نام کردند را به رسمیت می شناسد، اظهار کرد: خریداران مسکن مهر نیمه تمام به شرکت‌های عمران مراجعه کنند.

وی انتقاد کرد: اگر مسکن مهر در دولت نهم و دهم به درستی اجرا می شود دیگر به دولت یازدهم کشیده نمی شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه 20درصد مسکن مهر در شهرهای جدید است گفت: 240هزار واحد مسکن مهر تهران در شهرهای جدید پرند، پردیس، اندیشه و هشتگرد است که انتظار می رود در سال 95 به بهره برداری برسد.

محسن نریمان با اشاره به رویکردهای پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته بیان کرد: شهروند محوری از اصول و اهداف وزارت راه و شهر سازی برای پیشبرد برنامه های توسعه و عمران شهرسازی است و در این راستا خدمات وزارت راه مانند هواشناسی، ارتباطات ریلی، مسکن وغیره نیز باید با این رویکرد ارائه گردد.

وی افزود: مسائل زیربنایی مسکن مهر مانند هر مسکنی از حقوق شهروندان که انتظار می رود با مدیریت دارایی و تامین اعتبارات بانکی این مهم محقق شود.

نریمان بیان کرد: سیاست مهم شرکت عمران شهرهای جدید اتصال شهرهای جدید به شهرهای مادر است که انتظار می رود از طریق راه های ریلی و جاده ای محقق شود با این حال اجرای این امر انتظار می رود با بحث فایننس یا از طریق منابع دولتی حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: توسعه راه های ریلی هم اکنون در شهر گلبهار مشهد در حال احداث است اما این امر فقط مربوط به شهر مذکور نیست و انتظار می رود با همکاری شهرداری خطوط ریلی شهرهای پرند، هشتگرد و دیگر شهرهای جدید محقق شود.

وی درباره نظارت بر تعاونی های مسکن مهر بیان کرد: نظارت بر این تعاونی ها ربطی به  شرکت عمران شهرهای جدید ندارد و تنها رابطه شرکت با آنها به خاطر مسکن مهر است و انتظار می رود مشکلات موجود با امضای تفاهم سه جانبه حل شود.

وی ادامه داد: در خصوص پیمانکاران متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد و همچنین طی نامه نگاری با وزیر ضر ب العجلی برای شرکت هسا نوشته شده به طوریکه برنامه های این شرکت در اسرع وقت حل شود.

وی اضافه کرد: پیمانکاران قبلی را متقاعد کردیم در صورت عدم انجام وظیفه خلع ید می شوند.

نریمان درباره نقل و انتقال مسکن مهر بیان کرد: دولت فقط خریداران اولیه که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده به رسمیت می شناسد در صورتیکه خریدار دومی قصد مالکیت مسکن مهر را دارد باید به شرکتهای عمران مراجعه کند.

وی درباره مسکن مهر پردیس گفت: مسکن مهر پردیس آخرین پروژه مسکن مهر بود که کلنگ آن 5 ماه قبل از اتمام کار دولت یازدهم زده شد.

وی افزود: در رابطه با قیمت مسکن مهر پردیس در دولت گذشته دو بخشنامه صادر شد و دولت یازدهم نیز بخشنامه دیگری صادر شد که آن دو بخشنامه قبلی را پوشش می داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: دولت در رابطه با مسکن مهر از کسی پول دریافت نمی کند در واقع پولی متقاضیان می آورند به حساب خود آنها واریز شده و از آن کانال برای مسکن مهر خرج می شود اگر مسکن مهر درست اجرا می شد به دولت یازدهم نمی کشید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *