مقام‌های "افغان": سرما جان زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

23:10 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۳۰۲
خبرگزاری میزان - امدادگران هشدار دادند بعضی از کسانی که در زلزله روز دوشنبه افغانستان و پاکستان آواره شده‌اند ممکن است جان خود را بر اثر سرما از دست بدهند.
مقام‌های به گزارش گروه فضای مجازی ، رسانه‌های پاکستانی گزارش کردند: هزاران نفر سه‌شنبه شب را در هوای حدود صفر درجه به صبح رساندند زیرا از ترس پس‌لرزه‌ها از رفتن به داخل ساختمان‌ها خودداری کرده بودند.
 
مرگ دست‌کم 360 نفر در افغانستان و پاکستان تایید شده است، ولی مقام‌های رسمی هشدار می‌دهند که آمار کشته‌ها به‌ویژه در افغانستان افزایش خواهد یافت.
 
صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد: هوای بسیار سرد و محیط ناامن، مانع برقراری تماس در برخی نواحی شده است. همچنین برخی نواحی دورافتاده زلزله‌زده در دو روز گذشته بارش شدید باران و برف را تجربه کرده‌اند.
 
"کارین هولشوف" مدیر منطقه‌ای یونیسف در جنوب آسیا گفت: نگرانی درباره امنیت و سلامت کودکان درحال افزایش است. با افت شدید دما آنها در معرض مرگ هستند.
 
به‌گفته امدادگران، بهترین راه رساندن کمک به نیازمندان، کمک‌های هوایی است ولی این عملیات احتمالا تا چند روز دیگر آغاز نخواهد شد، یعنی تا زمانی‌که تیم‌های بررسی پای پیاده به نقاط آسیب‌دیده برسند و خسارات را گزارش کنند.
 
از سوی دیگر گروه طالبان از امدادگران خواسته است از ایجاد سرپناه، تامین مواد غذایی و تدارکات پزشکی به آسیب‌دیدگان خودداری نکنند و در این راستا، نیروهای طالبان به زلزله‌زدگان کمک خواهند کرد.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *