افزایش 32 درصدی تشکل‌های کارگری/ قانون کار را مانع کسب‌وکار نمی‌دانیم

19:40 - 05 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۰۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شمار تشکل های کارگری و کارفرمایی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید 32 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ، دلاور نظری در جمع خبرنگاران زنجانی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم به پررنگ شدن نقش تشکل های کارگری و کارفرمایی و رفع مشکلات آنها توجه شده است، افزود: با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش استانهای کشور بیش از سه هزار تشکل در این مدت به مجموع تشکل ها افزوده شده است.

وی شمار تشکل های کارگری و کارفرمایی در سطح کشور را حدود 12 هزار تشکل عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی این تشکل ها آشنا کردن هرچه بیشتر کارگران با وظایف، اختیارت، تعهدات و حقوق آنان است.

نظری با ابراز رضایت از فعالیت تشکل های کارگری و کارفرمایی در کشور ادامه داد: در مجموع این تشکل ها تلاش می کنند کارگران واحدها را با حقوق صنفی خود بیش از گذشته آشنا کنند که تحقق این مهم بسیاری از مشکلات و معضلات این بخش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

قانون کار مانع کسب و کار نیست
مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قانون کار را مانع کسب و کار نمی دانیم.

وی بیان کرد: قانون کار، قانونی حمایتی است که هم کارگر و هم کارفرما را مورد حمایت قرار می هد و وظیفه کارفرما آشنا کردن کارگران تحت پوشش با قانون کار و تامین اجتماعی در راستای تعامل بیشتر است.

نظری یادآوری کرد: هم اکنون چالشی در حوزه تشکل های کارگری و کارفرمایی وجود ندارد و رقابتی که در گذشته بین آنها وجود داشت، اکنون به رفاقت تبدیل شده است.

به گفته نظری تشکل های این وزارتخانه در پنج بخش شوراهای اسلامی کار، انجمن های صنفی، نماینده کارگران، بازنشسته ها و بخش نهایی و تکمیل کننده آن کارفرمایی فعالیت می کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *