همه سازمان‌ها در بحث پیشگیری از وقوع جرم ورود کنند

20:30 - 04 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۶۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید بسیاری از نهادها ورود پیدا کنند و غفلت و بی توجهی به این امر، پیامدهای ناگواری برای جامعه در پی دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، رئیس کل دادگستری استان مازندران در این نشستی که با حضور مسوولان قضایی، انتظامی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در خصوص اجرای طرح پیشگیری از خشونت( ایراد ضرب و جرح عمدی) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، تصریح کرد: شهادت آغاز راه امام حسين (ع) هست و عاشورا دانشگاهی هست که باید در آن دانش و معرفت کسب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد در خصوص فلسفه عزاداری برای امام حسین گفت: گریه ما برای امام حسين (ع) بیشتر به نفع ماست و اصلی ترین علت گریه ها و عزاداری های ما این است که با درک مظلومیت٬ شجاعت و ظلم ستیزی امام حسین(ع) روح ظلم ستیزی و روحیه مبارزه با استکبار را در خودمان زنده کنیم.

این مقام قضایی در ادامه با تاکید بر این که نتیجه عملکرد بد جامعه به دستگاه قضایی ختم می شود، خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید بسیاری از نهادها ورود پیدا کنند و غفلت و بی توجهی به این امر، پیامدهای ناگواری برای جامعه در پی دارد.

وی با بیان این که بسیاری از جرایم و خشونت ها ریشه در معضلات اجتماعی دارد، افزود: بسیاری از مشکلات و مسایل قضایی در بستر مسایل اجتماعی قابل حل است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران نیز در این نشست با بیان این که در حال حاضر نرخ خشونت و ضرب و جرح عمدی در کل کشور در حال رشد است، گفت: در اجرای طرح پیشگیری از خشونت( ایراد ضرب و جرح عمدی)، تاکید بر این بود که در مناطق با نرخ بالای جرایم ضرب و جرح عمدی ورود پیدا کنیم.

دکتر وحید براری در ادامه 5 جرم اول استان را جرایم مرتبط با خشونت اعلام کرد و افزود: در هدف گذاری، کاهش 20 درصدی جرایم را در برنامه داریم و هدف گذاری قطعا نیازمند اجرای کامل برنامه های پیش بینی شده است و در صورتی که راه حل هم پیدا کنیم، اما در مرحله اجرا خوب اجرا نگردد، مثمر ثمر نخواهد بود.

وی با بیان این که در طرح مذکور علت شناسی خشونت شامل عوامل فردی و فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی و همچنین راهکارهای پیشگیری از خشونت شامل تدابیر فرهنگی-اجتماعی، تدابیر وضعی-انتظامی و تدابیر پیشگیری های حقوقی- قضایی بررسی شد، خواستار همکاری کلیه نهادهای شرکت کننده در طرح مذکور شد.

شایان ذکر است تیم اجرایی و شرح وظایف ادارات، سازمان ها و نهادها در جهت پیشگیری از خشونت( ایراد ضرب و جرح عمدی) تعیین و نیروی انتظامی به عنوان مجری اصلی انتخاب شد.

سایر شرکت کنندگان طرح پیشگیری از خشونت( ایراد ضرب و جرح عمدی) شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، پزشکی قانونی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دادگستری، اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی، اداره کل اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، استانداری، دانشگاه، بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشند.

در ادامه نشست، نمایندگان سازمانها و نهادهای شرکت کننده در این طرح به ارائه بیانات و نظرات خود در راستای پیشگیری از خشونت پرداختند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *