حاشیه‌های برجام در شرایط فعلی مهمتر از خودش شده است

22:30 - 04 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۵۴۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها گفت: موضوع برجام مسئله‌ای بود که با تفاسیری که به آن شد گذشت، اما در شرایط فعلی حاشیه‌های برجام مهمتر از خود آن است.
 به گزارش گروه سیاسی میزان، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در مراسم معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی یکی از قله‌های آموزش عالی کشور محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در رشته‌های مختلف و به خصوص در رشته علوم انسانی قطب علمی محسوب می‌شود، یادآور شد: شاخص‌هایی که در ارزیابی دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد حاکی از امیدهای فراوانی است که می‌توان به این دانشگاه داشت.

حجت‌الاسلام محمدیان افزود: حضور رئیس دانشگاهی متعهد و متدین، اساتیدی علمی، متعهد و انقلابی در این دانشگاه باعث می‌شود که ما به وجود دانشگاه شهید بهشتی افتخار کنیم و توفیقات بیشتری را برای آن طلب کنیم تا این دانشگاه گام‌های بلندتری را در مسیر علم و آموزشی عالی کشور بردارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به تعاریف مطرح شده از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره حجت‌الاسلام نبوی مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: ما نیز وی را دارای محاسن و ویژگی‌های خوب می‌دانیم، اما نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کار سنگین‌تری را بر دوش ایشان نهاده و آن مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های پیام‌نور استان تهران است که چند برابر دانشگاه شهید بهشتی وسعت دارد و انرژی می‌طلبد. امیدواریم ایشان در مسئولیت جدید نیز موفق شوند و خلاء بزرگی که در این زمینه موجود است را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به فعالیت و حضور حجت‌الاسلام پورذهبی در دانشگاه‌های استان زاهدان، گفت: ایشان با روحیه جهادی در این دانشگاه‌ها خدمت کردند و امیدواریم در این مسئولیت موفق عمل کند.

وی با اشاره به حادثه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیهم‌السلام گفت:‌ زمانی که امام حسین(ع) قیام کرد با مردمی روبرو بود که نماز می‌خواندند و روزه می‌گرفتند، لذا فرایض و عبادات خود را انجام می‌دادند، اما در همان دوران حاکمانی حضور داشتند که اسلام را پیاده نمی‌کردند، لذا قیام امام حسین(ع) متوجه ریشه ظلم بود و اصل ریشه را مورد هدف قرار داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شرایط امروز ایران در عرصه بین‌الملل، گفت: امروز نیز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که نظام سلطه‌ آن را اداره می‌کند و با نماز و عبادات ما کاری ندارد و مشکلی با اعمال حج و عبادت‌های فردی و جمعی مسلمانان نداشته است.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به نفوذ استکبار و غرب در کشور یادآور شد: رهبری طی ماه‌های اخیر بیش از 70 بار مسئله نفوذ را مطرح کردند. موضوع برجام مسئله‌ای بود که با تفاسیری که به آن شد گذشت، اما در شرایط فعلی حاشیه‌های برجام مهمتر از خود آن است.

وی با مقایسه جریانی که در دوران امام حسین(ع) او را از مواجهه با استکبار و ستمگران برحذر می‌داشتند با برخی از جریان‌های موجود در کشورمان، ادامه داد: جریانی که در روزگار امام حسین(ع) به او می‌گفتند اشکالی ندارد که یزید حکومت کند و او به عنوان حاکم پول و زور دارد شما جان خود و خانواده‌تان را به خطر نینداز، امروز هم همین حرف‌ها و دیدگاه‌ها را نسبت به نظام اسلامی مطرح می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: امروز هم از این دست سخنان بسیار می‌شنویم که نظام جهانی و قدرت جهانی پول و زور دارد و ما نباید خودمان را به خطر بیندازیم، بلکه باید کشورمان را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان تاکید کرد: ریشه نظام سلطه‌ به دنبال اداره دنیاست و نظام اسلامی 37 سال است که در برابر آن ایستادگی کرده، لذا به دلیل همین ایستادگی در حال حاضر به عنوان الگویی در برابر ملت‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه منظور از نفوذ دشمن شکستن روحیه ایستادگی و مقاومت نظام اسلامی است، گفت: درست است که ما در داخل کشور مشکلات کمی نداریم، اما ستون فقرات نظام اسلامی استکبارستیزی است و دفاع از ملت‌های محروم است که اگر این از نظام اسلامی گرفته شود ستون فقراتی برای آن نمی‌ماند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به وضعیت ملت‌های مسلمان در جهان، تصریح کرد: بیش از 60 سال است که ملت فلسطین را منکوب می‌کنند و وضعیت سوریه، عراق، لیبی، تونس، افغانستان و پاکستان را به خوبی می‌بینید، نظام سلطه به نام حقوق بشر و دموکراسی به منطقه ما آمده و از حکومت‌هایی حمایت می‌کند که رنگ دموکراسی را به خود ندیده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه پیام قیام عاشورا و مبارزه اباعبدالله(ع) مبارزه با ریشه ظلم و ستم است، گفت: اگر ریشه درست نشود مشکلات ما با آنها همچنان باقی خواهد ماند، زیرا آنها با نماز و روزه ما کاری ندارند.

وی با بیان اینکه استراتژی اصلی نظام استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اخیرا در سخنان خود فرمودند اگر هویت ایستادگی ما در مقابل ظلم و ستم وجود نداشته باشد ممکن است در ظاهر چیزی به نام جمهوری اسلامی ایران باشد که در راس آن نیز یک معمم قرار داشته باشد، اما دیگر هویت اصلی و واقعی آن که همان استکبارستیزی است در آن وجود نداشته باشد و این همان مسئله نفوذی است که رهبری به آن اشاره می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *