اجرای طرح ارتقاءِ سلامت دهان و دندان در 60 هزار مدرسه شهری و روستایی از امروز

9:51 - 04 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۳۵۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان-رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از اجرای طرح ارتقاءِ سلامت دهان و دندان در 60 هزار مدرسه شهری و روستایی از امروز خبر داد و گفت: طرح ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان سراسر کشور، جمعیت۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری مقطع اول تا ششم ابتدایی را دربر می گیرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، حمید صمدزاده در برنامه پیشخوان صبح شبکه خبر با بیان این مطلب که طرح ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان سراسر کشور  جمعیت7 میلیون و 700 هزار نفری مقطع اول تا ششم ابتدایی را دربر می گیرد، اظهار کرد: این طرح شامل سه هدف اصلی آموزش، پیشگیری و درمان است.

صمد زاده بااشاره به این مطلب که مقدمات این طرح از آغاز سال تحصیلی شروع شده است، افزود: از امروز در ۲۰ هزار مدرسه شهری و ۴۰ هزار مدرسه روستایی اجرا می‌شود.

مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی نیز در ادامه این نشست به طرح غربالگری چشم برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: طرح غربالگری چشم برای دانش آموزان ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان اجرا می شود، این طرح در بحث آموزش و پیشگیری پیش می‌رود.

گفتنی است؛ تنبلی چشم مهمترین علت نابینایی کودکان است که اگر به وقت درمان نشود کودک دید عمقی را از دست می‌دهد حتی ممکن است دچار معلولیت شود، سازمان جهانی بهداشت این اقدام را بسیار مهم پنداشته که با هزینه کم به امکانات زیاد می‌رسیم این طرح عدالت محور است و هزینه افراد کم بضاعت را بهزیستی پرداخت می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *