"عبدالله عبدالله": ما درس اخوت و برادری را از حادثه کربلا آموخته‌ایم

9:18 - 03 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۹۳۶
خبرگزاری میزان - رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در مراسم عاشورای حسینی (ع) در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) گفت: ما درس اخوت و برادری را از حادثه کربلا آموخته‌ایم.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از آوا، مراسم با شکوه عاشورای حسینی امروز شنبه (۲ عقرب) با حضور مقامات دولتی، علمل، شخصیت‌های ملی و جهادی، صدها تن از شهروندان شهر کابل در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) برگزار شد.
 
در این مراسم  عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت تاکید کرد: مراسم عزاداری و عاشورای حسینی بعد از ۱۴ قرن همه ساله در افغانستان برگزار می‌شود و مردم متدین این کشور گردهم آمده و سوگواری می‌کنند.
 
وی گفت: کربلا جای ایثار، قربانی دادن، استقامت، مبارزه با فساد و افراطیت بود و این مکان مقدس، نمونه شهادت و حادثه کربلا را به ارمغان آورده و امت اسلامی و به خصوص مردم افغانستان پیر و جوان، شیعه و سنی در سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع) نشسته‌اند.
 
او افزود: حادثه کربلا یک بار دیگر ما را وا می‌دارد که به خود بیاندشیم و همه ساله با برگزاری مراسم سوگواری در فکر، ذکر و اندیشه‌ای مان حرکت‌های مثبت را بی‌افزایم.
 
رئیس اجرایی در بخش از سخنرانی‌اش تاکید کرد: پبام ما به ملت افغانستان این است که وحدت و یک صدایی خود را حفظ کنیم، مطمئناً توطئه‌ها تا زمانی ادامه خواهد داشت که مردم با دولت نباشد.
 
او اعتراف کرد که در این مدت از حکومت‌شان کم و کاستی‌های  وجود داشته اما هدف حکومت را مبارزه با فساد و ناامنی خواند و از مردم خواست برای دست یافتن به عدالت و پایان خون ریزی‌ها با دولت همدل و همصدا شوند.
 
همچنین عبدالله عبدالله با اشاره به پیام اشرف غنی به مناسبت روز عاشورا آنرا آموختن درس اخوت از حادثه کربلا دانست و گفت: این پیام نشان داد که ما تسلیم زور و جبر زمان نمی‌شویم، از طرف دیگر هم این پیام نشان داد که ما هیچگاه اعلام دشمنی و جنگ را با هیچ کشور نکردیم، بلکه دست دوستی دراز کردیم، اما در مقابل، حرکت مثبتی هم از طرف دیگران ندیده‌ایم.
 
وی افزود: دولت افغانستان خواستار دوستی با کشورها است نه دشمنی به آنان، ما زن و مرد در مقابل همه تروریسم می‌ایستیم.
 
رئیس اجرایی خواستار قطع مداخلات و کشتار های بیرحمانه در افغانستان شد و تاکید کرد: مردم توان مبارزه را با دشمنان خود دارند، آنهایی که تروریسم را پرورش دادند به هیچ وجهی به هدف شان نمی‌رسد و ناکام خواهی بود.
 
عبدالله در پایان از حضرت آیت العظمی محسنی موسس حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) سپاسگذاری و برای او از خدا عمر طولانی خواست.
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *