پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) محور وحدت مسلمانان جهان هستند/ هندسه حکومت اسلامی در زمان یزید عوض شده بود

5:05 - 02 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۶۴۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-امام جمعه موقت سنندج گفت: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) محور وحدت مسلمانان جهان هستند.
به گزارش گروه سیاسی میزان، ماموستا امین راستی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر و ترویج و توسعه این فریضتین الهی با توجه به نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در این زمینه هر کدام از ما به عنوان اعضای یک خانواده و جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنیم، گفت: این مهم باید از فرد آغاز و به خانواده کشیده شود تا خروجی آن در باطن نمود یابد.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: خداوند متعال امر به معروف و نهی از منکر را به تمام پیامبران دستور داده است و در حقیقت یکی از مهم‌ترین فلسفه انتخاب و ارسال انبیا نیز احیای این فریضتین الهی بوده است.

به گفته ماموستا راستی، خداوند تمام مصادیق و جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر را به پیامبران نشان داده تا بر اساس آن مردم را راهنمایی کنند ولی در مکتب اسلام به این مهم نگاهی ویژه شده است.

وی با بیان اینکه امروز در مکاتب غربی و اروپایی تعاریف دیگری از معروفات دارند، افزود: بسیاری از افعالی که از دیدگاه اسلام منکر است غربی‌ها به عنوان معروف در حال ترویج آن هستند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از مظلوم در طول تاریخ بشریت است و هر جا ظلمی وجود داشته، خداوند پیامبری را برای مقابله با آن تعیین کرده است.

ماموستا راستی با بیان اینکه دین اسلام بعد از خلفای راشدین در زمان حکومت یزید به انحلال کشیده شده بود، تصریح کرد: در آن زمان منکرات جایگزین معروفات شده بود.

به گفته وی، در آن شرایط هرآنچه به نفع حکومت یزد و یزیدیان بود معروف و هر آنچه مخالف این حکومت فاسد بود به عنوان منکر در جامعه محسوب می‌شد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه یزیدیان شعار خطرناکی با عنوان اینکه «حق مال کسانی است که بر دیگران تسلط و چیرگی دارند است» را ترویج می‌کرند، گفت: امام حسین(ع) وقتی دید شاکله حکومت سیاسی تغییر کرده، هندسه حکومت اسلامی عوض شده و به دست نااهلان افتاده است، قیام کرد.

ماموستا راستی کم‌رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو رکن مهم و اصلی در اسلام را از دیگر دلایل قیام عاشورایی امام حسین(ع) بیان کرد و افزود: این امام همام در چنین شرایطی یا باید در برابر جوز و ستم یزیدیان سکوت و یا قیام می‌کرد.

به گفته وی، امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به خاطر احقاق حق و ابطال باطل در خزان استبداد و ظلم و جور، درخت حریت و آزادگی را با خون پاک خود و یارانش آبیاری کرد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه از دیدگاه تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان امام حسین(ع) حق و یزید باطل است، افزود: در بین تمام مسلمانان اهل سنت و تشیع جهان در طول تاریخ 1400 ساله واقعه عاشورا تا به امروز هیچ مسلمانی نام یزید را برای فرزند خود انتخاب نکرده است.

ماموستا راستی اظهار کرد: امام حسین(ع) کامل‌ترین انسانی است که در مسیر حرکتی خود دو قبله کعبه و قبله سازش‌ناپذیری با کفر و ستم را انتخاب و بر همین اساس نیز در برابر یزید ایستاد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از مسلمانان جهان از پیروان اهل سنت یزید را به عنوان خلیفه اسلام قبول ندارند، گفت: حب و عشق اهل سنت به پیامبر و اهل بیت(ع) مثال‌زدنی است.

امام جمعه موقت سنندج افزود: پیروان اهل سنت روزی 17 مرتبه در نمازهای یومیه خود به پیامبر و اهل بیت(ع) صلوات می‌فرستند و امامان جمعه نیز خطبه‌های نماز جمعه خود را به نام امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) همواره مزین می‌کنند.

ماموستا راستی از پیامبر و اهل بیت(ع) به عنوان محور وحدت مسلمانان جهان نام برد و اظهار کرد: اهل بیت پیامبر(ص) موجب ایجاد اتحاد بیش از پیش و یکپارچگی مسلمانان جهان هستند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط امروزی حاکم بر جهان، گفت: متاسفانه در حال حاضر به واسطه توطئه‌افکنی‌ها و دسیسه‌های استکبار تفرقه و تشدد در میان مسلمانان رخنه کرد و یکدیگر را تکفیر می‌کنند.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: این درد بزرگی است که به نام اسلام سر می‌بُرند و دشمنان از این فرصت به نفع خود استفاده می‌کنند.

ماموستا راستی با بیان اینکه نقاط اشتراک و اصول اساسی در بین مسلمانان زیاد است، گفت: قبله، قرآن و پیامبر و اهل بیت(ع) به عنوان ارکان اصلی در دین از اصول مشترکی است که باید با تکیه بر آن ریشه‌های تفرقه را در جهان اسلام خشکاند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس وعده خداوند، دین اسلام و قرآن روزی بر کل جهان حکومت خواهد کرد، گفت: این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که افراد صالح در جهان زمام حکومت را در دست بگیرند و وحدت و یکپارچگی محور اصلی حرکت همه مسلمانان با الگوگیری از ایثار، گذشت و اخلاق بزرگان دین همچون امام حسین(ع) باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *