آتش زیر خاکستر

16:05 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۸۷۱
خبرگزاری میزان - امروز 20 اکتبر 2015 است.
آتش زیر خاکستر

  • 4 اکتبر euronews: صبح روز یکشنبه "یورونیوز" از حملۀ یک نوجوان فلسطینی به یک اسرائیلی با سلاح سرد و زخمی نمودن وی خبر داد. این خبرگزاری مدعی شد فرد مضروب، برای مداوای زخم‌های سطحی به بیمارستانی در غرب بیت‌المقدس منتقل شد ولی پلیس اسرائیل، فرد ضارب را هدف گلوله قرار داد.

فلسطینی‌ها با ردّ روایت صهیونیستیِ فوق از ماجرا، ویدئویی غیرحرفه‌ای را در صفحات مجازی منتشر کردند که نشان می‌داد فردی که رسانه‌های صهیونیستی "متهم" می‌نامیدند، بی‌دلیل توسط گروهی از پلیس‌های امنیتی احاطه شده و به شهادت رسیده است.

  • 5 اکتبرSwissinfo : در درگیری‌های میان ارتش اسرائیل با فلسطینیان در غرب کرانۀ باختری رود اردن، یک جوان فلسطینی جان باخت.

این پسر 18 ساله روز یکشنبه در شهر طولکرم واقع در مناطق خودمختار فلسطین با اسلحۀ نیروهای مسلح به شهادت رسید.

  • 6 اکتبرrt Deutsch : شبکۀ آلمانی آرته خبری با این عنوان منتشر کرد "با سنگین‌ترین مهمّات جنگی علیه پرتاب‌کنندگان سنگ!" و نوشت در 24 ساعت گذشته 3 فلسطینی کشته و 450 نفر زخمی شده‌اند.
1
  • 10 اکتبر straubinger Tagblatt: به دنبال ناآرامی‌ها در مرز نوار غزه، ارتش اسرائیل به یک بیمارستان حمله کرد و 5 فلسطینی بستری شده را مورد شلیک گلوله قرار داد.
  • 11 اکتبرeuronews : یک زن باردار به همراه دختر چهار ساله‌اش در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه کشته شدند.
  • 17 اکتبر euronews: سربازان اسرائیلی دو فلسطینی را در مرز نوار غزه به شهادت رساندند. از آغاز خشونت‌های مسلحانۀ جدید علیه نوار غزه 37 فلسطینی کشته شدند (هویت 14 فلسطینی هنوز مشخص نیست).
  • 18 اکتبر Stuttgarter Nachrichten: حملۀ یک فلسطینی با چاقو به سرباز اسرائیلی، باعث خشم ارتشی‌ها شد و سرانجام سه تن از فلسطینیان از جمله یک نوجوان 16 ساله و یک زن را به ضرب گلوله از پای درآمد.

منابع فلسطینی این بار هم روایت صهیونیستی از "چاقوکشی" را تکذیب کردند و فعالان مدنی فلسطینی، فیلمی در اینترنت قرار دادند که به نظر می‌رسید سربازان اسرائیلی بعد از کشتن جوان فلسطینی، چاقویی کنار وی گذاشته‌اند. از آغاز اکتبر تاکنون (خبر متعلق به 18 اکتبر است)، 7 اسرائیلی و 43 فلسطینی کشته شده‌اند.

چنانچه در لیست بالا به اختصار مشاهده کردیم و البته عکس‌ها، ویدئوها و تحلیل‌های اخبار ذکر شده در فضای مجازی موجود است، طی همین یک ماه، شاهد موج جدیدی از مبارزه در سرزمین‌های اشغالی هستیم که هرچند در ماه‌های گذشته بی‌سابقه نبوده اما هیچگاه به این شدّت هم نبوده است.

خبرگزاری آلمانی "یونگه ولت" با مشکوک خواندن این "موج ترور" که نوجوانان را نشانه گرفته می‌نویسد:

یکی از ترورهایی که هفتۀ گذشته همۀ توجهات را به خود جلب کرد، این بود که گفته شد احمد منصره 13 ساله و پسرعموی 15 ساله‌اش حسن منصره، یک جوان 13 سالۀ یهودی را با چاقو زخمی کرده‌اند و جوان اسرائیلی برای دفاع از خود، نیروهای پلیس اسرائیل را صدا کرده و آنها احمد و حسن، دو پسرعموی فلسطینی را با اسلحه کشته‌اند.

1

به نظر می‌رسد باز هم یک اتفاق مهم در حال لجن‌مالی شدن توسط پروپاگانداست. آیا کشتن بچه‌های سنگ‌به‌دست و چاقوبه‌دست فلسطینی، با بمب و تانک و سلاح، عملی قهرمانانه است؟ چه چیز خشم کودکان را چنان برمی‌انگیزاند که شجاعانه و بدون ترسِ از دست دادن جانشان، همۀ مرزها را رد کنند؟

یونگه ولت  در ادامه می‌نویسد:

این گوشه‌ای از پیامدهای اشغال وحشیانه‌ای است که نزدیک به 50 سال از آن می‌گذرد. این اشغال، پایمال کنندۀ تمام حقوق انسانی بود و باعث شد یک رژیم تروریستی از دل آن به وجود بیاید. مردم، بعد از دهه‌ها هنوز هم در برابر این اشغال تسلیم نشده‌اند و هنوز و هرروز قربانیِ بردگی و فرودستی می‌شوند.

اما انتفاضۀ سوم در راه است.

کودکان فلسطینی سال‌هاست سنگ را به عنوان ابزار دفاع از خودشان به کار می‌برند و امروز، ترور کودکان نشان‌دهندۀ این واقعیت است که افزایش شجاعت و ایثار جوانان فلسطینی با ترس و وحشت صهیونیست‌ها نسبت مستقیم دارد.

از آغاز ماه اکتبر، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور افزایش فشار و کشتار بی‌مهابای فلسطینیان را به پلیس و ارتش این رژیم داده است. سازمان جهانی صلیب سرخ 8 اکتبر اعلام کرد اسرائیل، در چند ماه اخیر 600 زن و مرد فلسطینی را هدف گلوله  قرار داده و هنوز هزاران فلسطینی به خیابان‌ها می‌آیند و مقاومت خود را تثبیت می‌کنند.

 

1

 

این تظاهرات‌ها در مناطق مواجهه با ارتش صهیونیستی به درگیری‌هایی منجر شده که در جریان آن ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله‌های جنگی زخمی و یا به خاطر استنشاق گاز سمی دچار خفگی شده‌اند. اما این اقدام بر عکس، عزم آنان را برای مقابله با اشغالگران بیشتر کرد.

یکی ازشرکت کنندگان در تظاهرات جمعه خشم گفت: آمده‌ایم تا به جهان عرب ثابت کنیم انتفاضه ما ادامه دارد، از سرزمین قدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کنیم. مسجد مقدس مسلمانان که محافظان فلسطینی آن، در معرض شکنجه صهیونیست‌ها قرار دارند، ما آماده‌ایم که در راه دفاع از مقدساتمان به شهادت برسیم و از هر قطره خونی که از ملت فلسطین بر زمین ریخته شده است، حمایت کنیم.

مردم غزه با شرکت در تظاهرات، در اعتراض به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی، ادامه انتفاضه را تا رهایی کامل سرزمین‌های اشغالی را مورد تأکید قرار دادند.

قتل‌عام جوانان، نوجوانان و در رأس همۀ جنایت‌ها پدیدۀ "کودک‌کشی" سیرۀ همیشگی تروریست‌های دنیاست و علاوه بر فلسطین، کودکان سوریه و یمن و عراق و... را هم به قربانی گرفته که اخبار مربوط به آن را همواره در رسانه‌ها شاهد هستیم.

 

1

هرچند لحظه جان دادن نوجوان فلسطینی در برابر نظامیان صهیونیستی، از خاطر انسان پاک و حتی کمرنگ نمی‌شود، اما کورسوی امیدی که ملت مظلوم فلسطین را سر پا نگهداشته نیز به همان اندازه فراموش‌شدنی نیست.

از روزی که رهبر معظم انقلاب (18 شهریور 94) در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم فرمودند:

«بعد از مذاکرات هسته‌ای، در رژیم صهیونیستی گفتند تا 25 سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ اولاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید و ان‌شاالله تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. ثانیاً در این مدت هم روحیه‌ی مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت‌.»

از آن روز نزدیک به 40 روز می‌گذرد و پژواک این جمله آن چنان در جهان پیچیده که گویی جانی دوباره در دل ملت مظلوم فلسطین دمیده شده است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منابع:

http://www.rtdeutsch.com/33545/international/mit-scharfer-munition-gegen-steinewerfer-in-24h-drei-palaestinenser-getoetet-450-verletzt/

http://www.jungewelt.de/2015/10-19/014.php

http://muslimmarkt.de/Palaestina-Spezial/geschichtechronik/pogrom2015.htm

http://www.jungewelt.de/2015/10-08/052.php



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *