جوانان "کابل "علیه دولت به خیابان‌ها ریختند

16:00 - 26 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۹۹۸
خبرگزاری میزان - جنبش علیه بیکاری برای سومین‌بار با برگزاری تجمع، خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی از سوی دولت "وحدت ملی" و وزارت کار افغانستان شد.
جوانان به گزارش گروه فضای مجازی ، جنبش علیه بیکاری برای سومین‌بار با برگزاری تجمع، خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی از سوی دولت "وحدت ملی"و وزارت کار افغانستان شد.
 
شماری از جوانان بیکار افغان که نهادی را تحت نام «جنبش علیه بیکاری» تشکیل داده‌اند امروز (یکشنبه) برای سومین‌بار مقابل پارلمان تجمع اعتراضی برپا کرده و خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی شدند.
 
جوانان در این تجمع از وجود 13 میلیون بیکار در افغانستان ابراز نگرانی کرده و آن را تهدید جدی برای آینده کشور دانستند.
 
این جنبش با صدور قطعنامه‌ای از دولت خواستار ایجاد اشتغال، سوق دادن مأمورین به تقاعد، فراهم‌سازی زمینه کار برای نسل جوان تحصیل کرده، تأمین امنیت شغلی، رعایت معیارهای بهداشتی و ایمنی در محیط کار، توقف اخراج کارمندان از ادارات، پرداخت بیمه بیکاری مناسب، افزایش دستمزد و پرداخت فوری آن و همچنین ممنوعیت کار کودکان شدند.
 
"باقی سمندر" فعال مدنی افغان، فجایع موجود در افغانستان را نتیجه بیکاری دانست و گفت: جنایات موجود مانند قتل، تجاوز و دزدی از نبود کار به وجود آمده و تا زمانی که این معضل مهار نشود افغانستان رو به رکود نهاده و میدان تاخت‌و تاز بیگانگان خواهد بود.
 
وی افزود: آمریکا به بهانه سیاست جهانی می‌خواهد در تمام دولت‌ها به‌ویژه افغانستان تسلط یابد، زیرا در افغانستان معادن سرشار طلا، نقره و سایر فلزات و سنگ‌های گران‌بها وجود دارد و می‌تواند منافع آمریکا را تأمین کند.
 
سمندر گفت: کارخانه‌های اقتصادی در افغانستان کاهش یافته، کشاورزی در حال نابودی است و تنها کشت تریاک در این کشور رونق و بازار خوب دارد.
 
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دولت باید با ایجاد زمینه‌های کار، جلو ناامنی‌ها را گرفته و نگذارد سرمایه‌های ملی که نسل نو این کشور است، از افغانستان فرار کنند.

جوانان
 
جوانان

جوانان
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *