در مبارزه با داعش خشونت لازم است/ باید برای ارسال کمکهای انسان دوستانه از دولت سوریه حمایت کنیم

11:12 - 25 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۴۰۹
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان- وزیر خارجه آلمان گفت: هیچ نشانه ای بر عدم اجرای تعهدات طرفین در زمینه برجام وجود ند ارد و من کاملا خوشبین هستم.
به گزارش خبرنگار سیاسی ، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک و محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان ضمن تشکر از استقبال گرم ایرانیان گفت: از توافق تاریخی و درک تاریخی که با ایران رسیده ایم بسیار خوشحالم.

وی افزود: مسائل متعددی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد که باید به آنها پرداخت از جمله نحوه اجرای توافق وین که باید سعی کنیم به شکلی عالی آن را انجام دهیم.

وزیر خارجه آلمان اظهار کرد: فردا توافق وین به مرحله اجرا می رسد و از آنجا که هر دو طرف به تعهداتشان عمل کرده اند به نظر می رسد این توافق موفق بوده  و خواهد بود.

اشتاین مایر تاکید کرد: همکاریهای فرهنگی میان این دو کشور و ملتهای با فرهنگ آنها زمینه ای دیگر برای نزدیک سازی ایران و آلمان به یکدیگر به شمار می رود.

وی تصریح کرد: تمایل داریم طی ماههای آینده توافقنامه فرهنگی میان دو کشور به ثبت برسد.

وزیر خارجه آلمان در ادامه با بیان سایر زمینه های همکاری میان دو کشور گفت: مسئله محیط زیست و بحران آب زمینه دیگری است که از سوی دو طرف تمایل به همکاری در آن وجود دارد.

اشتاین مایر در این لحظه به شوخی گفت: همانطور که می بینید همکاریها در این زمینه آغاز شده و با ورود ما به تهران باران آمده است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور گفت: باید تلاش کنیم این همکاریها به دوران اوج خود بازگردد.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به بحرانهای منطقه ای اظهار کرد: مواضع ایران و آلمان در این زمینه به دلیل وجود منافع مشترک بسیار به هم نزدیک است و این اراده وجود دارد درگیریهای سوریه را به پایان برسانیم.

وی افزود: متاسفانه باید پذیرفت که یک حرکت خشونت آمیز علیه داعش لازم است و ما باید به شرکای خود در منطقه اعتماد کنیم.

اشتاین مایر تاکید کرد: ما در سوریه خیلی با نتیجه فاصله داریم اما باید بدانیم که به تمامی انسانهای حاضر در این کشور و حتی همسایگان آن تعهد داریم.

وزیر خارجه آلمان در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: باید تمام جامعه جهانی علیه تروریست و افراطی گری در منطقه بسیج شود و همچنین باید به رژیم سوریه کمک کنیم تا بتواند به مردم خود کمکهای انسان دوستانه برساند.

وی تاکید کرد: در این مسیر به کمک ایران نیازمندیم و امیدواریم این کشور نقش سازنده ای ایفا کند.

وزیر خارجه آلمان در پایان خاطر نشان کرد: هیچ نشانه ای بر عدم اجرای تعهدات طرفین در زمینه برجام وجود ندارد و من کاملا خوشبین هستم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *