هیئت پارلمانی "افغانستان" به دعوت همتایان روس خود به مسکو می‌روند

16:39 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۵۷۸
خبرگزاری میزان - به دعوت پارلمان روسیه هیئت پارلمانی افغانستان برای جلب کمک‌های نظامی این کشور و برای تقویت نیروهای نظامی و هوایی افغان به مسکو خواهند رفت.
هیئت پارلمانی گزارش گروه فضای مجازی ، هیئت سه نفره‌ پارلمان افغانستان به رهبری "نذیر احمدزی"معاون دوم این مجلس به دعوت همتایان روس خود برای جلب کمک‌های نظامی این کشور به مسکو سفر می‌کند.
 
احمدزی در این باره اظهار داشت: هیئت افغان در سفر به مسکو از مقامات روس برای تقویت نیروهای هوایی افغان تقاضای همکاری خواهند کرد.
 
وی افزود: ما از روس‌ها نمی‌خواهیم که هواپیماهای جنگی خود را به افغانستان اعزام کنند و به هیچ کس نیز اجازه چنین کاری نمی‌دهیم، زیرا نیروهای این کشور توان انجام عملیات‌های نظامی را دارند.
 
نذیر احمدزی به رادیو آزادی گفت: حکومت افغانستان برای مبارزه با گروه‌های تروریستی از کشورهای ایران، چین، هند و دیگر همسایگان خود خواهان همکاری شده است.
 
این در حالی است که "الکساندر مانتیتسکی" سفیر روسیه در کابل در دومین دیدار رسمی خود با مقامات حکومت وحدت ملی طی هفته جاری به "حنیف اتمر" مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: مسکو آماده همکاری با این کشور برای مبارزه مشترک علیه تروریسم و تجهیز نیروهای امنیتی افغان است.
 
سفیر روسیه در کابل اذعان داشت: روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم آماده هرنوع همکاری با حکومت وحدت ملی می‌باشد.
 
همچنین "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز در مسکو تأکید کرد که این کشور آماده همکاری برای تقویت نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان هستند.
 
یادآور می‌شود که "عبدالرشید دوستم" معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان نیز هفته گذشته با سفر به روسیه خواستار کمک‌های نظامی مسکو در مبارزه با تروریسم به افغانستان شد.
 
"سرگی شایگو" وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرده بود که مسکو مصمم است تا کمک‌ها و حمایت‎‌های نظامی خود را به افغانستان افزایش دهد.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *