امید به مصونیت خبرنگاران در "پاکستان" بسیار کم است

19:40 - 20 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۷۶۰
خبرگزاری میزان - کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران پاکستان با ارائه گزارشی در مورد عدم پیگیری پرونده‌ها و مجازات عاملان قتل خبرنگاران در کشورهای مختلف، اعلام کرد که هیچ پیشرفتی در مورد مصونیت از خبرنگاران در پاکستان به وجود نیامده است.
امید به مصونیت خبرنگاران در به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از "دی نیوز"، کمیته حفاظت از خبرنگاران پاکستان (CPJ) گزارش عدم مجازات عاملان قتل خبرنگاران در سال 2015 میلادی در کشورهای مختلف را منتشر کرد که که بر اساس آن، این کشور از لحاظ پیگیری پرونده‌ها و مجازات قاتلان خبرنگاران نسبت به سال گذشته هیچ پیشرفتی نداشته است.
 
بر اساس این گزارش، موقعیت پاکستان از لحاظ عدم پیگیری پرونده‌های قتل خبرنگاران در رتبه نهم در سراسر جهان قرار دارد که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.
 
کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران پاکستان در این گزارش اعلام کرد که دستکم 22 مورد قتل خبرنگار در این کشور پیگیری نشده‌ است.
 
این کمیته در گزارش خود پاکستان را در ردیف کشورهایی قرار داده که در آن گروه‌های مسلح روزنامه‌نگاران را تهدید می‌کنند.
 
گزارش تاکید کرد که امید بهبود برای وضعیت امنیتی و کم شدن تهدیدات امنیتی برای روزنامه‌نگاران بسیار کم است.
 
به گفته کمیته حفاظت از خبرنگاران پاکستان، دولت این کشور در انجام تعهداتش نسبت به این کمیته ناکام مانده است.
 
تهدیدات امنیتی علیه خبرنگاران در پاکستان از سوی ارتش، آژانس‌های اطلاعاتی، احزاب سیاسی، گروه‌های جنایتکار و تروریستی و رهبران محلی فاسد بوجود می‌آید.
 
این در حالی است که بیش از 40 در صد از خبرنگاران در پاکستان قبل از مرگ پیام‌های تهدید دریافت کرده‌اند و موارد بسیار اندکی از این تهدیدات بررسی شده‌اند.
 
پاکستان کشور تحت حمایت طرح اقدام سازمان ملل برای ایمنی خبرنگاران و صدور معافیت از مجازات است.
 
نشریه انگلیسی "گاردین" نیز چندی پیش مدعی شد که خبرنگاران پاکستانی پس از تهدیدهای مقامات نظامی این کشور انتقادات علیه ارتش را سانسور می‌کنند.
 
به گفته این نشریه، آزادی مطبوعات در پاکستان تحت فشار ارتش این کشور قرار دارد بر همین اساس یک خبرنگار که نخواسته نامش فاش شود نوشت که خبرنگاران مطرح پاکستانی مقامات نظامی این کشور را متهم کرده‌اند که از سوی آنها به طور غیرمستقیم تهدید شده‌اند.
 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *