ارتقای کارآمدی هدف مهم دستگاه قضایی است

13:53 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۵۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- ذوالقدر گفت: یکی از اهداف نظارت معاونت راهبردی، ارتقای کارآمدی و سلامتی قوه قضاییه با توجه به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس دستگاه قضاست.
ارتقای کارآمدی هدف مهم دستگاه قضایی استبه گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، «محمدباقر ذوالقدر» که در راس هیئتی متشکل از کارشناسان بخش‌های مختلف به منظور انجام نظارت بر عملکرد کلی دستگاه های قضایی استان مازندران به این استان سفر کرده است، اظهار کرد: آنچه کارآمدی یک سازمان را تضمین می کند نظارت است که لازمه مدیریت به شمار می‌رود و باید با برنامه ریزی به سمتی برویم که کارآمدی قوه قضائیه به بهترین شکل ممکن عملی شود؛ به عبارت دیگر هم کارها باید درست انجام گیرد و هم کارهای درست انجام شود و در این صورت نتیجه کار، احساس رضایت مردم را در پی دارد.

معاون راهبردی قوه قضاییه با بیان بخشی از وظایف این معاونت یادآور شد: وظیفه این معاونت تدوین و تنظیم برنامه های قوه قضاییه است و از مهمترین اولویت های این گروه رفع مشکلات موجود در دستگاه قضایی استان است.

معاون راهبردی قوه قضاییه ادامه داد: ما باید همواره خروجی و پیشرفت کارها را مدیریت و مراقبت کنیم و نظارت تنها به معنای شناسایی آسیب ها و مشکلات نیست؛ بلکه هدف اصلی نظارت در معاونت راهبردی رفع مشکلات و تنگناها و اصلاح امور است.

ذوالقدر همچنین یکی از بهترین شیوه های نظارت را نظارت ستادی عنوان کرد و افزود: شیوه های مختلفی جهت نظارت وجود دارد که موثرترین آنها نظارت میدانی و حضور در محل ستادی است که با حضور بی واسطه و میدانی، می تواند به عنوان موثرترین شیوه مفید واقع شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *