راه های روستایی سال گذشته جان یک هزار و 250 نفر را گرفت

18:41 - 13 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۲۶۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: سال گذشته 16 هزار و 872 نفر در راه های کشور به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که یک هزار و 250 نفر آن مربوط به راه های روستایی بوده است.
به گزارش گروه اجتماعی ، سردار تقی مهری روز دوشنبه در نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 300 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در راه های کشور مصدوم شدند، افزود: 50 درصد کشته ها در راه های کشور پس از وقوع تصادف فوت می کنند و این نشان می دهد برای کمک به مصدومان باید تعداد آمبولانس های هوایی و زمینی در راه های کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی یادآور شد: طبق گزارش این سازمان، سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 200 تا 300 هزار نفر در جهان براثر حوادث رانندگی کشته و سالانه بیش از 50 میلیون نفر نیز مصدوم می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا یادآور شد: در حوادث رانندگی خودرو، راه و کاربران نقش مهمی دارند، لذا با توجه به نقش مهم راه در این سوانح مخصوصا در محورهای روستایی همکاری بین دستگاهها برای ایمن شدن این راه های بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 129 هزار کیلومتر جاده روستایی داریم که بیش از 50 و یا 60 درصد از جاده های کشور را به خود اختصاص می دهند و جمعیت زیادی نیز در روستاها سکونت دارند، بنابراین حمل و نقل و جابجایی مردم در راه های روستایی اهمیت زیادی دارد.
سردار مهری گفت: هم اکنون در کشور 18 میلیون وسیله نقلیه خودرو پلاک کلی دارند و بیش از 10 میلیون موتورسیکلت تردد می کنند و قطعا کنترل آنها مستلزم برخورداری از تجهیزات و امکانات مناسبی است.

پلیس راهور تاکنون به کمک ادارات راه و شهرسازی استان ها و سازمان راهداری موفق به رفع بیش از 3 هزار و 200 نقطه پر حادثه در کشور شده است وهم اکنون یک هزار و 800 دوربین تردد و سرعت، کنترل حرکت خودروها را در راه های کشور بر عهده دارند.

سردار مهری با اشاره به افزایش 6 میلیون سفر در فواصل 100 کیلومتری شهرها، گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد سفرها از طریق جاده انجام می شود که امیدواریم با ارتقای بیشتر سایر بخش های حمل و نقلی بتوانیم این بار سنگین جاده ها را کاهش دهیم.

وی گفت: سهم راه های روستایی از کشته های حوادث رانندگی در سال 88 را 9.5 درصد عنوان کرد و گفت: در پایان سال گذشته این رقم به 7.4 درصد کاهش یافت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا یادآور شد: هم اکنون 10 میلیون همیار پلیس و 15 هزار نفر راهور محله و دهیاران در زمینه افزایش ایمنی در راه های کشور با پلیس همکاری می کنند تا بتوانیم همچنان روند حوادث رانندگی را در کشور کاهش دهیم.

نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی به منظور بررسی نقش سیستم حمل و نقل و شبکه راه روستایی در توسعه اقتصاد روستایی و افزایش ایمنی تردد در راه های روستایی کشور روز 13 مهرماه سال در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *