چرایی وقوع حادثه منا در اجلاس وزرای کشورهای اسلامی بررسی شود

2:40 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۲۲۵
خبرگزاری میزان- عضو شورای شهر تهران خواستار برگزاری هر چه زودتر اجلاس وزاری کشورهای اسلامی شد و گفت: با برگزاری اجلاس بین‌المللی مذکور این امکان وجود دارد که کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی موشکافانه حادثه منا تشکیل شود.

به گزارش گروه اجتماعی میزان، محسن سرخو با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم تهران در شورای شهر از همان ابتدای وقوع حادثه خونین منا پیگیر احقاق حقوق شهروندان بودند، تصریح کرد: کمیته حقیقت یاب می تواند با همکاری دولت عربستان حادثه رخ داده را از تمام جوانب مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه پس از مشخص شدن ماهیت حادثه، کشورهای اسلامی می توانند تصمیم گیری لازم را از طریق مراجع بین المللی پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: ماحصل این پیگیری ها می تواند منتج به صدور رای نهایی در دادگاه های بین المللی شود.

سرخو افزود: افرادی که متخلف هستند باید به طور حتم در دادگاه های بین المللی مواخذه و محاکمه شوند. چراکه ضد و نقیض های فراوانی در زمینه چرایی وقوع این حادثه خونین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حادثه رخ داده در مناسک حج امسال در مسیری رخ داده که هر ساله با آسایش بیشتری پذیرای حجاج بوده است، متذکر شد: بررسی حادثه نشان می دهد که مسیرها مسدود شده بوده و عبور کاروان یکی از شاهزاده ها عربستان دلیل اعمال محدودیت هایی در این مسیر بوده است. از همین رو تشکیل کمیته حقیقت یاب امری ضروری است.

این عضو شورای شهر تهران حادثه رخ داده را غم و اندوه جمع کثیری از کشورهای مسلمان دانست و یادآور شد: خانواده هایی که با این رخداد خونین مواجه شده اند، امروز در انتظار یک پاسخ مناسب و شفاف درباره چرایی وقوع این حادثه هستند. از همین رو دولت عربستان باید پاسخگوی خواسته بحق تمامی خانواده های داغدار باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *